Momentum voor Uber

Monday, August 24, 2015

Uber, de online dienst voor taxi's, kiest resoluut voor een gedrukt magazine. 'Momentum' verschijnt 4x/jaar en wordt naar 150.000 chauffeurs verstuurd (voorlopig alleen in de US).

 

Uber zet haar magazine in als PR-tool, en maakt zo van  haar chauffeurs brand ambassadors.

De kracht van een print magazine komt volledig tegemoet aan de unieke situatie waarin Uber zich bevindt: Uber-chauffeurs zijn immers geen Uber-werknemers. Om klanten binnen te halen, moet Uber dus de chauffeurs overtuigen om met hen te blijven werken. Vooral nu Uber wereldwijd af te rekenen heeft met bad press, rechtszaken en confrontaties met de wetgevers.

 

Momentum is allesbehalve een klassieke B2B-communicatie met richtlijnen en informatie over Uber. Het magazine brengt vooral verhalen die de chauffeurs aanspreken, zoals:

 

  • Leuke oefeningen achter het stuur om fit te blijven tijdens lange ritten.

  • Adresjes waar je terecht kan voor een snelle maar toch lekkere en gezonde hap.

  • Het verhaal van Uber-chauffeurs: zo is er het verhaal van Sofiane, een van de eerste Uber-chauffeurs met ondertussen al meer dan 20.000 ritten in San Francisco achter de rug.

 

Ontdek in dit artikel ook de andere rubrieken en verhalen in het magazine . Of doorblader het eerste nummer zelf!

Newsletter

Benieuwd naar de nieuwste trends in content marketing? Schrijf u in en ontvang onze newsletter in uw mailbox.