Geregeld bieden we je op deze plek een opvallend cijfer over content marketing. Tijdens deze lockdown kan dat niet anders dan over de impact van de coronacrisis gaan. In de Verenigde Staten had die een positief effect op de vraag naar content marketing.
Op 25 maart, 10 dagen na het begin van de lockdown in de Verenigde Staten, bevroegen Orbit Media (van Andy Crestondina) en het Agency Management Institute Amerikaanse bureaus over de impact van de maatregelen op hun business.
Het resultaat? Er is een duidelijke impact, alleen verschilt die sterk naargelang de marketingdienst. Heel wat diensten kennen een sterke daling van de vraag. Die naar media planning en buying is zelfs zo goed als helemaal weggevallen. Web design en ontwikkeling en PR tekenen daarentegen een mooie groei op.
En content marketing? Dat ziet de vraag met 3% stijgen.
Het zijn cijfers die doen denken aan hoe de Belgische contentmarketingbureaus de impact van het begin van de maatregelen ervaarden. Ook in ons land zagen nogal wat bureaus hun activiteiten toenemen of minstens gelijk blijven. Daar stonden ook wat bureaus tegenover die minder werk ervaarden. Misschien is een +3% ook voor België een realistisch cijfer…
Lees ook de mening van onze voorzitter Pieter Vereertbrugghen over deze crisis en content marketing.