Takeda maakt online community voor patiënten

Thursday, May 11, 2017

Content Cuckoo Bronze Award – Best content platform

 

Pharmabedrijf Takeda is producent van een geneesmiddel tegen inflammatoire darmziekten (ziekte van Crohn en Colitis). Het is echter moeilijk te identificeren wie eraan lijdt. Om het middel meer ingang te doen vinden bij de patiënten zette Takeda voor elk van de ziekten een contentplatform op met antwoorden op veel gestelde vragen, dossiers over voeding, rechten… en verhalen van patiënten en professionals over de impact van de ziekte en hoe ermee om te gaan. SEO zorgde hierbij voor organic reach en werd versterkt met Facebook, newsletters, samenwerking met sectororganisaties en affiches. In zo’n half jaar tijd haalde de site meer dan 12.000 unieke bezoekers.

 

  • Adverteerder: Takeda
  • Bureau: The Fat Lady
  • Campagne: Wij hebben Crohn / Wij hebben colitis

Newsletter

Benieuwd naar de nieuwste trends in content marketing? Schrijf u in en ontvang onze newsletter in uw mailbox.