Zoekmachines hechten steeds meer belang aan kwalitatieve search results, wat zoveel betekent als links naar pagina’s met relevante informatie. Investeren in originele en kwalitatieve content is dan ook cruciaal om hoog op de searchpagina te verschijnen.
De cijfers vanuit het onderzoek van Brafton in de infographic spreken eigenlijk voor zich. We geven je de belangrijkste resultaten hieronder ook in ‘tweetable’ versie. Klik op ‘Click to tweet this’ en de cijfers verschijnen automatisch op jouw Twitter - altijd handig!
Waarom is content belangrijk voor je SEO?
- 92% van de marketeers vindt de creatie van content ‘very’ of ‘somewhat’ efficiënt voor SEO.
Click here to tweet this
- 76% van de marketeers met strategische SEO-campagnes investeert in de creatie van content.
Click here to tweet this
- 20% van social mediaposts linkt naar content.
Click here to tweet this
En hoe helpt content je conversie te verhogen?
- 61% van de consumenten is meer geneigd te kopen bij bedrijven met custom content.
Click here to tweet this
- 52% van de consumenten zegt dat blogs impact hebben op hun aankoopbeslissing.
Click here to tweet this
- 57% van de marketeers heeft nieuwe klanten binnengehaald dankzij blogs.
Click here to tweet this
In één oogopslag