Wat hebben Louis Vuitton, Mercedes en Karl Lagerfeld met elkaar gemeen?

Monday, December 28, 2015

Het lijkt een vreemde evolutie: terwijl de verkoop van publiekstijdschriften steeds verder afneemt, zien we dat luxemerken steeds vaker kiezen voor een tijdschrift. En daar zijn een paar goede redenen voor.

 

Waarom kiezen merken als Louis Vuitton, Mercedes Benz, Bombardier en zelfs Karl Lagerfeld voor print magazines? Volgens Travel and Luxury Editor Natasha Mekhail, komt dat omdat er een natuurlijke band is tussen print en luxe, namelijk de kwaliteit en het vakmanschap dat nodig is om één van beide te produceren. Als je als merk kwaliteit als voornaamste streefdoel hebt, ga je op zoek naar een medium dat dit ook uitstraalt.

 

Verder wijst ze er ook op die andere kwaliteit van print, de tastbaarheid. En dat werkt dan weer erg goed voor luxe online brands als bvb. Net-a-Porter met Porter magazine.

 

Natasha Mekhail waarschuwt in haar post ook voor het fenomeen waarin bij print steeds vaker wordt gekozen voor een 'minimal quality control' om de lage kosten en het hoge tempo te kunnen blijven bijbenen. Echte luxebladen blijven daarentegen werken met kwaliteitsgaranties als goede schrijvers, fact checkers en proofreaders. Ze blijven ook op creatief vlak de lat hoog leggen door een art director in te schakelen en andere formaten, papiersoorten en druktechnieken uit te proberen.

 

Klik hier om de volledige post te lezen en – vooral – om een paar heel mooie en exclusieve magazines online te doorbladeren!

 

 

Newsletter

Benieuwd naar de nieuwste trends in content marketing? Schrijf u in en ontvang onze newsletter in uw mailbox.