Waarom kiezen voor een contentplatform als je het succes van je webshop wil verhogen? Puck Landewe, teamleider van de inhouse redactie van wehkamp.nl, stelt dat redactionele content een aantoonbaar positief effect heeft op het koopproces van de bezoekers.
Van bladeraar naar contentplatform
Toen Puck in 2013 bij Wehkamp.nl begon, was haar taak duidelijk: er moest een online magazine komen. En dat kwam er enkele maanden later: een online bladeraar met links naar producten en meer informatie. Maar dat was voor Puck absoluut niet voldoende ...
“ Waarom een bladerbaar magazine als je online publiceert? Bladeren doe je met papier.
Puck sloeg dan ook al snel een andere weg in. Eerste stap: een YouTube-kanaal opzetten en - vooral - zwaar inzetten op Facebook met heel veel native video's (n.v.d.r.: dat zijn video's die rechtstreeks op Facebook worden geüploaded en dus niet worden gelinkt aan andere kanalen). De resultaten anno 2015 spreken voor zich: 7.000 followers op YouTube en maar liefst 151.000 likes op Facebook.
Overtuigd door het succes werd wehkamp.nl verder uitgebouwd tot een echt contentplatform dat dienst doet als centrale toegang tot alle foto's, video's en andere content, zoals tips & tricks of trends.

Enkele voorbeelden van tips, trends en inspiratie op wehkamp.nl


Next step: een online community
Puck ziet de volgende stap al helemaal voor zich*:
“ Wehkamp.nl kan een echte online community worden waar mensen komen voor allerhande vragen en antwoorden, en waar ze geïnspireerd worden op het gebied van beauty, fashion, wonen en meer. Niet alleen door de community van bezoekers, maar ook onze eigen collega’s, zoals onze stylisten, en onze vloggers. Misschien moeten we zelfs wel onze eigen bloggers en vloggers gaan opleiden.
De stijlexperts staan in elk geval al klaar om bezoekers met raad en daad bij te staan!

Meer weten?
Lees hier het volledige interview met Puck Landewe op frankwatching.com.
*Bron: http://www.frankwatching.com/archive/2015/03/11/wordt-wehkamp-nl-het-gro...