Winnaars bekennen: “Een BOCA winnen zorgt voor positieve energie, intern én extern”

Wednesday, June 9, 2021

Verandert dat nu iets, zo’n BOCA in de vitrinekast? We vroegen het aan twee bureaus die vorig jaar voor het eerst instuurden én wonnen!

“De BOCA bekronen het beste wat er gebeurt op vlak van content marketing in België. Daar op het podium kunnen staan is een echte meerwaarde voor een bureau als het onze.” Martial Chouvel, Digital Strategist & Managing Director van Newsmaster, geeft meteen een tweede reden tot deelname aan: “Een case voor de BOCA indienen, doe je ook om de samenwerking tussen bureau en klant te vieren. In ons geval is de award ook een mooie bekroning voor Actiris en het team waarmee we werken.   

Voor com&co was de deelname aan de BOCA vorig jaar de eerste deelname aan een award tout court. “We zijn nog niet zo lang lid van Custo”, zegt Jonas Vandroemme, Content Strategist bij com&co. “Die keuze maakten we in de eerste plaats om de evoluties binnen het vakgebied beter te kunnen opvolgen, maar het heeft ons er ook toe bewogen om cases is te dienen voor de BOCA.” 

Goed voor medewerkers en klanten

Het winnen van een award zorgde zowel bij Newsmaster als bij com&co voor positieve energie. “Enerzijds op kantoor”, vertelt Jonas Vandroemme. “Mensen worden gelauwerd voor het dagelijkse werk dat ze doen en dat is goed voor de motivatie. Die impact was trouwens groter dan ik had verwacht. Maar ook de relatie met je klant is erbij gebaat. Het gaat toch om een case die je samen indient en waarop je samenwerkt. Tot slot is er ook het effect op je employer branding. We zijn allemaal op zoek naar de beste talenten en die willen graag werken bij een bureau dat zijn sporen verdiend heeft. Rechtstreeks new business haalden we er (nog) niet uit, al lijkt mij dat ook niet de belangriijkste reden om deel te nemen.”

Eenzelfde gevoel heerst bij Martial Chouvel: “Het versterkt onze aanpak bij klanten en prospecten. Met een award die het werk van lange adem bekroont versterken we onze visie dat content marketing voor ons betekent: nadenken op middellange en lange termijn. Erkenning krijgen voor een creatieve one-shot interesseert ons niet, voor de juistheid van onze visie op lange termijn is des te meer valoriserend voor ons bureau.”

Herbekijk de winnaars van vorig jaar 

Newsletter

Benieuwd naar de nieuwste trends in content marketing? Schrijf u in en ontvang onze newsletter in uw mailbox.