5 opmerkelijke Belgische merkencases op TikTok

19 september 2022

Zowel internationale als Belgische merken proberen steeds meer aanwezig te zijn op TikTok. Het ene doet dat al wat beter dan het andere. Wij gingen op zoek naar enkele straffe cases uit België.

Air Up op TikTok

Jonge kinderen? Dan is de kans onbestaande dat je nog niet van Air Up hebt gehoord. Dit product dat je water smaak geeft door een geurkartonnetje is een absolute hype bij het jonge volkje en dat heeft het vooral aan TikTok te danken. Internationaal deelt het zelf filmpjes, in België vallen vooral de samenwerkingen met TikTok-creators uit België < link naar artikel over creators > op.

De internationale TikTok-pagina van Air Up  

 

Technopolis op TikTok

Als een van de eerste lokale merken zette Technopolis de stap naar TikTok. En met succes. Het doemuseum blijft consequent leuke filmpjes posten waarin wetenschappelijke experimenten getoond worden. Dicht bij de ‘core’ van het merk dus. De cijfers per filmpje zijn niet spectaculair (enkele duizenden tot tienduizenden views), maar dat aantal haalt wel elk filmpje. Uitzonderingen zijn samenwerkingen met bekende TikTokkers. Die overschrijden vlot de kaap van 200.000 views. Pretty impressive!

Ontdek de case in detail in het BAM Content Marketing Casebook

Delhaize op TikTok

Delhaize… Dendermonde is de grootste TikTok-account van de retailer in ons land. Met meer views dan de officiële pagina. Dat heeft het te danken aan de enthousiaste medewerkers die op charmante wijze hun beste zang- en dansskills demonstreren. Al moeten we er wel aan toevoegen dat het moederhuis een inhaalbeweging aan het inzetten is. Het plaatst namelijk sinds kort receptenfilmpjes op haar eigen account…

Dit is hoe Delhaize Dendermonde het aanpakt

Oostende op TikTok

De tijd dat city marketing enkel gedaan werd door als locatie voor een populair tv-programma te dienen ligt (gelukkig) al even achter ons. De steden worden steeds inventiever in het zichzelf promoten. Stad Oostende gaat daar op TikTok het verst in. Het deelt regelmatig filmpjes van typische Oostendse of strandactiviteiten. Vooral dat laatste is interessant. Zo positioneert het zich als de strandbestemming ‘par excellence’.

De aanpak van VisitOostende op TikTok

Bosch op TikTok

Het beproefde recept: nodig een bekende TikTokker uit, geef ‘m je product in handen en laat hem er een challenge mee doen. Het is wat Bosch Home deed met o.a. Average Rob en Arno The Kid. Het resultaat zijn leuke filmpjes onder de noemer Like a Bosch, waarvan er sommige meer dan 300.000 views halen. Faut le faire!

De officiële pagina van Bosch

Benieuwd naar de strafste Belgische TikTok creators?

Hoe TikTok over merken denkt

Mis geen enkel nieuwtje

Schrijf je in op onze nieuwsbrief