Trend 1: customer journey centraler dan ooit
Content moet gebaseerd zijn op de customer journey. Dat weten we al jaren. Maar wie daarin de komende jaren het verst gaat, heeft de grootste kans op succes. Dat voorspelt Michel Libens, CEO van Propaganda en CUSTO-voorzitter. Een interview.
CTA: Trend 1 – Customer journey centraler dan ooit
Trend 2: UGent zorgt voor aangepaste contentflows
Geef je doelgroep content op zijn eigen ritme. Dat wordt volgens The Fat Lady een belangrijke trend in 2021 en daarna. Door een slim gebruik van data verbeter je de content flows en kan je segmenteren. Zo ook bij de Universiteit Gent.
CTA: Trend 2 – Geef je doelgroep een eigen ritme
Trend 3: 3 redenen waarom je niet rond een always-on aanpak kan
Vroeger gingen we er te vaak van uit dat een always-on aanpak enkel te maken had met een data-gedreven inbound aanpak die vanuit meestal vanuit search ontstond. Volgens Pieter Berwaerts, Head of Strategy bij HeadOffice, speelt discoverability een even grote rol. Hij ziet 3 redenen.
CTA: Trend 3 – 3 redenen waarom je niet rond een always-on aanpak kan
Trend 4: de opkomst van content operations a.k.a. content governance
Wie doet wat? En hoe verhogen we de efficiëntie en de effectiviteit van wat we doen? Een goed beheer van de content operations wordt de komende jaren cruciaal, voorspelt Pieter Vereertbrugghen, Managing Partner van Cypres.
CTA: Trend 4 – De opkomt van content operations a.k.a. content governance
Trend 5: zet content marketing centraal in je communicatie-ecosysteem
Content marketing verdient een centrale plek in elk strategisch marketingplan. Dat heeft ook superbrand Coca-Cola begrepen. Meer zelfs: content marketing zit in het hart van alles wat Coca-Cola doet. Het geeft het merk meer persoonlijkheid en inspireert keer op keer via sterke verhalen, weet Sam De Cock, CEO van Like Minds.
CTA: Trend 5 – Zet content marketing centraal in je communicatie-ecosysteem
Trend 6: Hoe ze je content marketing in om een brand community te bouwen?
Content marketing en communities, dat gaat goed samen. Het codewoord is verbinding volgens Karen Vandenbossche, Co-founder & Managing Director van BeContent. Zij legt uit wat de sterkte van de combo is en sluit af met enkele tips.
CTA: Trend 6 – Hoe zet je content marketing in je communicatie-ecosysteem?
<H2>Trend 7: Contentpartnerships: een kwestie van vertrouwen en durf</H2>
Content marketing is iets dat elk merk in z’n hoekje doet. Met een eigen publiek, eigen content en eigen doelstellingen. Of niet? Wat als meerdere merken de handen in elkaar zouden slaan? Jonas Vandroemme en Reinhard De Milt van het Gentse contentagency com&co zien steeds vaker waardevolle contentpartnerships opduiken.
CTA: Trend 7 – contentpartnerships: een kwestie van vertrouwen en durf
Trend 8: Hey Google, hoe zal SEO veranderen?
Voice search is the next big thing in content marketing en SEO. Althans, dat beweren heel wat goeroe’s al enkele jaren. Is de hype al over? Of komt het volwassendom sneller dan we denken? Mening en tips van Bart Lombaerts, Head of Content bij SPYKE.
CTA: Trend 8 – Hey Google, hoe zal SEO veranderen?