Vanwaar de naamsverandering naar Like Minds?
We hadden al een tijdje het gevoel dat de vlag de lading niet meer dekte. Het coronajaar 2020 heeft ons tot zelfreflectie gedwongen. We beseften dat er in al onze activiteiten een rode draad verweven zit: verbinding. Binnen het team, met ons netwerk aan specialisten en met onze klanten. En uiteraard ook tussen de merken waarvoor we werken en hun doelgroepen. Sterke content is immers verbindende content. Om dat ten volle uit te stralen, was eenrebranding noodzakelijk. Enter: Like Minds, een contentbureau dat gulzig streeft naar verbinding.
Verandert het ook iets aan jullie aanbod?
We willen vooral nog beter worden in wat we doen, en nog meer doen waar we goed in zijn. We blijven focussen op contentproductie, maar we werken steeds strategischer. Daarbij denken we samen met de klant na over het grote verhaal en werken we formats uit die dat verhaal (nieuw) leven in blazen.
Co-creatie krijgt dan ook een sleutelrol in onze manier van werken. Daarom overleggen we bijvoorbeeld dagelijks met BBC, onze partner voor onder andere Samsung, Proximus en Randstad Group. En voor onze klant Idewe werken we voor zowel de contentstrategie als de contentproductie nauw samen met hun netwerk van designers en usability experts.
Is de aanpak van Like Minds gewijzigd?
We sleutelden aan onze interne structuur en processen, zodat hoge kwaliteit en een gezonde werkbalans nu hand in hand gaan. Hierdoor werken we nu vooral procesmatig. Zo staat onze nieuwe Head of Creative bijvoorbeeld ook in voor het operationele en de kwaliteitsbewaking. Dit zorgt ervoor dat ik me kan focussen op de duurzame groei van Like Minds: klantenrelaties, new bizz en talent.
Daarnaast kijkt onze HR-manager mee naar de groei en het welzijn van onze medewerkers. We zijn een team in volle expansie – we zijn straks met 8 – en we doen er alles aan om de dynamiek in dat team zo optimaal mogelijk te houden: Like Minds is een plek waar iedereen alle kansen krijgt om het beste uit zichzelf te halen.
Een groeiend en sterk draaiend team heeft ook een bijkomend voordeel: we kunnen een pak meer sterk werk verzetten, voor bureaus en voor eindklanten als Coca-Cola en Cartamundi.
Heeft Like Minds bepaalde specialiteiten als het gaat om contentproductie?
We ontwikkelen sterke verhalen en brengen die tot leven. Daarin gaan we ver: alle contenttypes passeren de revue. Maar ook inhoudelijk verbreden we graag onze horizon. We werken voor badkamerspecialisten en banken, voor softwarebedrijven en speelkaartproducenten. Hoewel er een diversiteit in onze klantenportefeuille is, is er één eigenschap dat hen verenigt: ze willen stuk voor stuk onderdeel zijn van de oplossing, en niet van het probleem. We ontwikkelen dan ook heel vaak, en met veel passie, content rond duurzaamheid, inclusie en welzijn.