A.S.Magazine zet travel- & outdoorretail op de kaart

11 maart 2016

Met het A.S.Magazine wil A.S.Adventure het beste travel- & outdoormagazine van België maken en op die manier A.S.Adventure op de kaart zetten als beste travel- & outdoorretailer van België. Mede dankzij de recente restyling is het A.S.Magazine uitgegroeid tot dé referentie voor inspirerende en praktische content in de travel- & outdoorsector.

A.S.Adventure is een Belgische travel- & outdoorretailer die zijn klanten aanzet om er een ‘buiten’gewone levensstijl op na te houden. Dit doen ze o.a. via het A.S.Magazine, dat al sinds 2008 bestaat en momenteel op 150.000 exemplaren verdeeld wordt via de 42 winkels van A.S.Adventure. Leden van het Explore More loyaltyprogramma krijgen het magazine gratis op vertoon van hun klantenkaart.

De uitdaging

A.S.Magazine was misschien wel het grootste travel- & outdoormagazine van België, maar we gedroegen ons nog niet als de marktleider. De uitdaging bestond erin die rol wél op te nemen, en zo ook gepercipieerd te worden door ons publiek, in het bijzonder de leden van het Explore More loyalty programma. En dit zonder iets te wijzigen aan de merkidentiteit, de distributie en het budget. Het doel was om nog avontuurlijker te worden en zo beter aan te sluiten bij het DNA van A.S.Adventure.

De oplossing

Onze strategie bestaat erin zelf trendsetter te worden. Zowel inhoudelijk als visueel hebben we er bewust voor gekozen om verder te gaan dan de andere publieksbladen, zonder compromissen. Het concept bepaalt de briefing voor fotograaf en journalist, wat toelaat om te werken met topfotografie met stopping power en zorgt voor een naadloos samensmelten van woord en beeld. Bovendien bieden we met onze multichannel-aanpak en de integratie van user generated content een onschatbare meerwaarde.

Het resultaat

Onze lezers hebben onze aanpak gewaardeerd. Na de restyling is A.S.Magazine zonder twijfel het meest vooraanstaande travel- & outdoormagazine van België en de absolute norm in de totale travel- & outdoorsector, zowel wat inhoud als vormgeving betreft. Geen enkel publieksblad slaagt erin om op zo’n kwalitatieve manier – met een duidelijke visie en dito uitstraling – zo’n groot publiek te bereiken, én break-even te draaien enkel met advertentie-inkomsten, zonder enige korting of promoties.

Ontdek meer over de multi-channel aanpak van A.S.Adventure

Benieuwd naar de nieuwste trends in content marketing? Schrijf u in en ontvang onze newsletter in uw mailbox.