Voor de editie 2023 van de Best of Content Awards (BOCA) schreven zich 91 cases in. Dat in twee grote categorieën: Content Marketing en Craftsmanship. 65 onder hen haalden de lat van de shortlists: 36 in Content Marketing, 29 in Craftsmanship.
Voorlopig staan HeadOffice en de verschillende bureaus van Propaganda Group aan kop. Cypres, Propaganda en WAD zijn samen goed voor 9 shortlists (3, 1 en 5), terwijl Head Office er net eentje minder scoort.
Op de derde plek qua aantal shortlists zien we een ex aequo: com&co en The Fat Lady halen er elk 6 binnen. Opvallend is dat The Fat Lady dat telkens doet met cases ingeschreven in de Content Marketing-categorieën, terwijl com&co zijn shortlists mooi verdeelt over Content Marketing en Craftsmanship. In totaal maken 20 bureaus kans op een of meerdere felbegeerde BOCA’s.
De volgende stap is de jurydag, die plaatsvindt op 3 oktober in de ACC-kantoren in Zaventem. Op die dag zal de Craftsmanship-jury het fysieke materiaal voor de Craftsmanship Awards beoordelen, terwijl de Content Marketing-jury de geshortliste cases binnen de categorieën Strategy en Distribution zal beoordelen tijdens een live presentatie.
Voor de bekendmaking van de winnaars is het wachten tot 15 november. Die dag vindt in Antwerp Expo de uitreiking van de awards plaats.