The Client: ICI Paris XL
Beauty&YOU werd in 2015 door Head Office voor ICI PARIS XL ontwikkeld. Het magazine focust op trends in beauty, skin care en parfum. Interessante nieuwtjes worden afgewisseld met diepgaande interviews. Het stijlvolle magazine van 76 pagina’s wordt verdeeld onder de klanten van ICI PARIS XL, en is ook online te lezen. Beauty&YOU is zo een essentieel onderdeel van de 360° aanpak van het merk.
The Challenge: content die klanten activeert
In een wereld die shift naar het digitale, dient ICI PARIS XL haar B2C-magazine meer dan ooit relevant en interessant te houden. Welke content activeert de klant om het magazine te delen? Hoe kunnen de merkwaarden worden weerspiegeld in het design? Via welke kanalen wil de klant over deze content beschikken? Want hoe meer het magazine wordt geapprecieerd en gedeeld, hoe hoger de brand awareness, impact en likeabilty.
The Solution: een multichannel approach
ICI PARIS XL kiest heel bewust voor een multichannel approach. Het magazine wordt gedeeld met de klanten van ICI PARIS XL, maar is ook online beschikbaar. Door de nadruk te leggen op sterke content en aantrekkelijk design, maakt ICI PARIS XL van Beauty&YOU een referentie op het vlak van beauty, skin care en parfum. Daarnaast wordt er extra aandacht gegeven aan fotografie en inspirerende trends, om zo volledig in lijn te liggen met de verwachtingen van de trendgevoelige klanten.
The outcome: 6 op 10 leest Beauty&YOU volledig
Beauty&YOU is geliefd bij zijn lezers: 6 op 10 leest alle bladzijden. Dat geeft een hoge tevredenheidsscore van 8.3/10 (BE) en 8/10 (NL). Beauty&YOU doet beter dan het benchmark, zowel qua consumptie als evaluatie: de gemiddelde leestijd bedraagt 32 minuten voor België, en zelfs 35 minuten in Nederland! Het magazine wordt ook vaker doorgegeven dan gemiddeld, en overtuigt met lay-out, cover, inhoud en merkimpact. Het gevolg? Meer dan 50% van de lezers zouden ICI PARIS XL aanbevelen.