Mr. Georges zet zich in de markt met postkaart en Gazette

27 oktober 2021

Als gloednieuw shop-in-shopconcept is delicatesseketen Mr. Georges op zoek naar awareness én conversie. Het steunt daarvoor op postkaarten, maar ook op de Mr. Georges Gazette, waarin het concept, het aanbod en de herkomst van de producten uitgebreid worden toegelicht.

Mr. Georges is een shop-in-shopconcept van delicatessenwinkels in Delhaize-vestigingen. Het is het geesteskind van Lode Vande Vyvere. Gepassioneerd door lokale Belgische producten en authentieke producten uit het zuiden startte hij in 2018 met de ontwikkeling van zijn retailmerk Mr. Georges, dat zich specialiseert in verse en kwaliteitsvolle delicatessen zoals ham, pizza’s en dagschotels. Vandaag zijn er 12 vestigingen.

Lokale mediamix

Die zijn verspreid over heel België. Om het merk bekend te maken, kiest Mr. Georges dus voor een lokale aanpak.

Lode Vande Vyvere kiest voor een mediamix die een mooie balans van digitaal en papier beoogt. “Wij zijn uiteraard ook actief met een webshop en afficheren ons aanbod online. Dat is de logica zelve. Via sociale media zorgen we voor voldoende frequentie van onze thema’s en aanbiedingen. Dat levert zichtbaarheid op. Daarnaast geven we papier een belangrijke rol. Voor de opening van een nieuwe Mr. Georges nodigen we mensen uit de omgeving uit voor een kennismaking. We sturen hen een echte postkaart met een handgeschreven tekst. Geen promo-boodschap maar een authentiek verhaal omdat dit de kern van Mr. Georges is. En mensen vinden het fijn om iets in handen te krijgen.”

De postkaart wordt in het werkgebied van elke Mr. Georges huis-aan-huis verdeeld. “Aanvankelijk dachten we aan de bedeling met andere retailfolders maar we hebben toch gekozen voor Distripost van bpost. We wilden eruitspringen en in een pak met andere folders is dat niet evident. Met Distripost bezorgt de postbode onze postkaart samen met de andere post. Dan schep je toch een heel andere context.”

Het uitgebreide verhaal

Daarnaast is er de Georges’ Gazette. Vande Vyvere: “In dit krantje lees je uitgebreid het verhaal van ons concept en de herkomst van de producten en over het aanbod. Want de artikelen moeten de consumenten sensibiliseren over de meerwaarde van onze producten. Dat krantje kunnen we bovendien instore gebruiken – dus op het koopmoment – maar leent zich ook goed om te bedelen in het werkgebied van onze shops.”

Op zoek naar meer?

Mis geen enkele case

Schrijf je in op onze nieuwsbrief