Doelstellingen
Voor de uitbetalers van het Groeipakket, de vroegere kinderbijslagfondsen, is zich onderscheiden niet eenvoudig. Stuk voor stuk bieden ze exact dezelfde service en exact hetzelfde bedrag. Zelfs de datum van uitbetalen is identiek.
In deze weinig onderscheidende markt wilde Parentia zich met behulp van content duidelijk positioneren. Parentia wilde jonge ouders niet alleen financieel helpen, maar hen ook oplossingen voor hun problemen en antwoorden op hun vragen aanreiken. Op die manier positioneert Parentia zich als een echte partner voor de doelgroep.
Aanpak
Op basis van SEO-onderzoek en diepte-interviews peilden Parentia en Onlyhumans naar de echten noden van jonge ouders. Waar liggen zij ’s nachts wakker van? Welke vragen hebben ze?
Het leidde op basis van heel wat onderzoek tot een blog op Parentia.be met meer dan 800 blogposts en heel wat handige gidsen en checklists. Die gaan over trends in geboortekaartjes tot de belangrijkste elementen bij de keuze voor kinderschoenen.
Dankzij een snackable podcastconcept (‘Tussen Was en Plas’) was er tijd voor uitdieping. Bekende ouders gingen er in gesprek met gynaecologen, kinderartsen en psychologen.
Om al die content te verspreiden stonden de eigen media van Parentia centraal, maar de uitbetaler van het Groeipakket knoopte ook samenwerkingen aan met relevante contentplatforms zoals Mama Baas en Farmaline.
Resultaten
De beslissing om sterk in te zetten op veel content, wierp snel zijn vruchten af. In nauwelijks een jaar tijd (tussen januari 2020 en januari 2021) steeg het aantal bezoekers aan de blog van 5000 tot bijna 35.000 per maand). Het aantal inschrijvers op de newsletter kende een groei met 193% en de gidsen en checklists werden in een jaar tijd in totaal bijna 13.000 gedownload.
De content legde Parentia businesswise ook geen windeieren. Het kon in één jaar 6,6% meer groeipakketten uitbetalen ondanks het feit dat het aantal geboortes in 2020 daalde.