Toen de lockdown in maart 2020 iedereen verplichtte om van thuis uit te werken, zorgde dat voor heel wat mensen voor een verwarrend en ontheemd gevoel. Zo ook bij de medewerkers van Custo-lid The Fat Lady.
Doelstellingen
Bureaumanager Joke merkte snel de sterke nood aan verbondenheid én interne communicatie, om iedereen op de hoogte te houden, maar ook elkaar te steunen in deze bizarre tijden.
Oplossing
Het antwoord? De P&P (People&Projects) Update, een wekelijkse nieuwsbrief die alle medewerkers op de hoogte hield van het reilen en zeilen binnen het bureau, maar met een persoonlijke touch. De wekelijkse nieuwsbrief, voor het eerst gestuurd op 20 maart – enkele dagen na het begin van de lockdown – werd immers telkens ingeleid met een persoonlijke en oprechte boodschap, gevolgd door een overzicht van de lopende projecten en een content marketing inzicht.
Wat de nieuwsbrief zo succesvol maakte, waren alle persoonlijke verhalen en grappige extra’s die eraan toegevoegd werden. Rubrieken zoals ‘In de croquemachine’, ‘Corona Confessions’ of ‘The Fat Fauna en Flora’ brachten de collega’s dichter bij elkaar en versterken het groepsgevoel. Iets waar enorm veel nood aan was in die eerste weken van de lockdown.
Resultaten
De P&P Update omvat alle ingrediënten voor een uitstekende nieuwsbrief: consistent, persoonlijk, waardevol en met exclusieve content. Dat werd ook opgemerkt bij de medewerkers. Elke vrijdag wordt – want het is een blijver – er reikhalzend uitgekeken naar een nieuwe editie die van begin tot einde volledig en door iedereen gelezen wordt.
Elke editie is trouwens goed voor 100% opening en CTR rate. Het maakt de P&P Update tot meest effectieve nieuwsbrief in de geschiedenis van nieuwsbrieven, merkt The Fat Lady fijntjes op.