“Zouden we niet ook een podcast maken?” “Welke artikels kunnen we nog schrijven?” “Wat kunnen we nog meer doen?” Het zijn vragen die elke content marketeer wel al eens heeft gehoord. Maar zijn het wel de juiste? Moeten we altijd streven naar meer en nieuw? En is ‘new always better’? Neen, niet noodzakelijk.
Als bedrijf of contentmarketingbureau denk je best eens na over content repurposing. Want weet je… Dat ene artikel dat je vorige maand schreef, hoeft niet in de vergetelheid te verdwijnen. Contentrepurpose is eenvoudig en Lizzy Bleumers reikte ons 3 manieren aan om ermee te beginnen.
1. Toevoegen
Nog te vaak publiceren bedrijven artikels op hun blog die daarna verdwijnen onder een dikke laag stof. Daarom is het een goed idee om bijvoorbeeld elke maand een scan te doen van de content die al aanwezig is op je blog. Nieuwsberichten bijvoorbeeld, kan je heel eenvoudig hergebruiken door ze te actualiseren en nieuwe informatie toe te voegen in de tekst. Een nieuw artikel publiceren is niet nodig, je kan eenvoudigweg de informatie actualiseren en het artikel herlanceren.
2. Herwerken
Staat bepaalde content al even op je website? Is de inhoud nog steeds relevant, maar is actualiseren niet mogelijk omdat er niets nieuws te vertellen valt? Dan kan je proberen om de content te herwerken. Misschien is het een leuk idee om de informatie in een visual te gieten en deze op je socialemediakanalen te verspreiden? Op die manier reactiveer je jouw content als het ware en leid je jouw volgers terug naar je website.
3. Remixen
Ook remixen is een handige manier om aan contentrepurpose te doen. Heel vaak zie je verschillende artikels op een blog die eigenlijk min of meer over hetzelfde gaan. Denk bijvoorbeeld aan alle content die bestaat over ecocheques. De content hierover is eindeloos. Maar kan je de informatie uit al deze artikels niet gaan remixen en samenbrengen in één artikel? Het remixen van bestaande content kan je ook hier helpen om jouw content op te frissen en nieuw leven in te blazen.