15 bronzen, zilveren en gouden Awards voor B2B, B2C, B2E, Non-Profit, en Campagnes. 11 CMTA-Medals voor creatie en 9 CMTA-Medals voor distributie. Dat was het verdict van de verschillende jury’s van Content Marketing | The Awards (CMTA), de contentmarketingawards in Nederland, mee georganiseerd door de lokale Custo, Platform Content Marketing.
Belgen scoren op de CMTA
6 daarvan gingen naar Belgische bureaus en adverteerders. Com&co en Teamleader waren goed voor de enige Gold, met Agency Life in B2B. Slokop was The Fat Lady, dat met 4 Awards en Medals huiswaarts keerde: twee Silvers waren er voor Building an IBD community voor Takeda en UGent´ers: The UGent Community voor Universiteit Gent in respectievelijk B2C en B2E. Daarnaast kreeg het Gentse bureau twee Medals voor distributie: voor Beste Social Media-aanpak B2C met Studiekiezers voor Universiteit Gent, en voor Beste Organische Conversie met De virtuele projecties voor diezelfde universiteit. Propaganda tot slot kreeg een Medal voor Creatie voor Beste Shortform Video met Istoir: De geruisloze terugkeer van Boris voor Istoir.
In totaal waren er 160 inschrijvingen van 40 verschillende bureaus en bedrijven uit Nederland en België.