In aanloop naar de awardceremonie op 4 december is 1 juli om 18u een sleutelmoment op de tijdlijn van de Best Of Content Awards. Dat is immers de deadline voor de inzendingen, die naar goede gewoonte via het BOCA-platform verlopen. Cases laattijdig indienen kan wel nog tot 1 augustus, maar daar staat een met €60 verhoogde entry fee tegenover.
Op 12 augustus gaat de juryprocedure van start, waarna de shortlists op 23 september worden bekendgemaakt. De laatste juryronde staat gepland op 15 oktober, wanneer bureaus de troeven van hun genomineerde cases binnen de Best Content Awards-categorieën live uit de doeken mogen doen.
Aangepaste categorieën
De crème de la crème van content marketing in België op een voetstuk plaatsen, is logischerwijs ook bij deze editie de kern van de zaak. Toch zien de Best Of Content Awards er dit jaar wat anders uit. Zo worden de beste cases (uit de periode januari 2023 – juni 2024) nu gelauwerd binnen vier grote categorieën, met telkens een Gold en een of meerdere Silver en Bronze Awards:
- Best Content Award B2B
- Best Content Award B2C
- Best Content Award B2E
- Best Content Award Non-Profit
Net als de Press Award blijven ook de op specialisaties van het vak toegespitste Craftsmanship Awards bestaan, met in 2024 zestien categorieën. Daarbij draait het opnieuw om excellentie, creativiteit en innovatie. Voorts zijn er de Agency of the Year Award, niet nieuw maar wel in een nieuw kleedje, en last but not least de kersverse Sustainability Award. Alle Content Awards-cases komen daarvoor in aanmerking. Per categorie kan de jury één Sustainability Award uitreiken.