Woensdag 23 november 2022. Een gewone dag voor zowat elke Belg, maar niet voor de ambitieuze content marketeer, zowel aan bureau- als aan adverteerderskant. Die was van ’s ochtends al zenuwachtig omdat op het einde van de dag de Best of Content Awards zouden worden uitgereikt, de crème de la crème voor de beste contentmarketinginitiatieven in ons land.
De zenuwachtigheid ging nog wat hoger bij het binnenkomen in Antwerp Expo, voor het eerst de locatie van de uitreiking van zowel de BOCA, als soortgenoten BOA (Best of Activation), BORA (Best of Reputation) en BEA (Best of Event Awards). De reden? In welke zaal werden nu net de BOCA uitgereikt?
Een mooie schare content marketeers had duidelijk de weg naar de juiste zaal gevonden toen presentatrice Dorien Leyers de aftrap gaf. Het begin van een karrevracht aan awards voor tal van prachtige contentmarketinginitiatieven, van eerder korte campagnes tot langlopende projecten. Het was mooi te zien hoe breed het contentmarketingscala was.
De uitreiking was een aaneenschakeling van tevreden winnaars, verduidelijkende casemovies en af en toe een zeer grappige noot van een winnaar op het podium. Een geslaagde mix!
Na 33 awards was het voorlopig voldoende. Het einde van de uitreiking, het begin van een feestelijke avond met heel wat toeters en bellen én met – voor het eerst – de uitreiking van een Grand Prix, meer bepaald voor de wervingscampagne voor Orange.