Waar OnlyHumans zijn 8 genomineerde cases netjes verdeeld ziet over de Content Strategy/Creative Awards (die voortaan uit 4 subcategorieën bestaan) en de Craftsmanship Awards, staat Happiness vooral sterk in die tweede hoofdcategorie. Daar verzamelde het samen met zijn klanten 6 kansen op een BOCA. Als we alle weerhouden inzendingen bekijken, merken we op dat 56 van de 84 cases zich in dat Craftsmanship-luik situeren.
HeadOffice vervolledigt het podium met 6 cases. Eén nominatie minder is er zowel voor d-artagnan als voor de Propaganda Group, die 3 keer scoort met WAD en 2 keer met Schwung. Com&co, Hotel Bonka en The Fat Lady tonen zich 4 keer op de lijst; voor Boondoggle, FamousGrey, Fantastic, RCA en Tiense Suikerraffinaderij zijn elk 3 nominaties weggelegd.
Met respectievelijk maar liefst 14 en 12 genomineerde cases in de Craftsmanship-categorieën ‘Best Use of Ambassadors or Influencers in a Content Program’ en ‘Best Video Stand-alone/Series’, wordt meteen duidelijk welke trends zich vandaag aftekenen in het contentmarketinglandschap.
Op 15 oktober mogen de bureaus hun cases voorstellen aan de jury, die de prijzen vervolgens zal verdelen. De awardceremonie staat gepland op 4 december. Tijdens dat plechtige moment worden ook een Agency of the Year Award, een Press Award en mogelijk enkele Sustainability Awards uitgereikt.