Het was zeker niet de eerste keer dat Joe Pullizi, oprichter van Content Marketing Institute en zo jarenlang de meest invloedrijke contentmarketeer, in ons land was. Maar het was wel een speciaal moment. Exact 13 jaar na zijn eerste passage op het Belgian Marketing Congress was hij er opnieuw te gast.
De Joe Pulizzi Award
Custo profiteerde van de gelegenheid en ‘ontvoerde’ hem voor een lunch in een nabijgelegen restaurant. Tijd om bij te babbelen met enkele Custo-leden, maar ook om hem namens de vakvereniging – en waarschijnlijk namens alle contentmarketeers in België – een award uit te reiken voor zijn onevenaarbare prestatie voor het contentmarketingvak. Een prijs die hij, dankbaar maar bescheiden, met veel plezier in ontvangst nam.
Het kan wel eens het begin zijn van een traditie. Pulizzi geeft hiermee immers zijn naam aan een award die elk jaar een straffe contentmarketeer met een uitzonderlijke staat van dienst in de bloemetjes zal zetten. De Joe Pulizzi Award kan gaan naar een adverteerder, bureauverantwoordelijke, influencer of trendwatcher die content marketing in België heeft vooruitgestuwd. Benieuwd wie volgend jaar de eerste award in ontvangst mag nemen…