Initiatief 1: Neutrogena maakt ‘8 million viewers’-documentaire
Cosmeticaproducent Neutrogena lanceerde in april 2021 ‘In the Sun’ een documentaire over de schadelijke effecten van de zon en hoe ermee om te gaan. In een half jaar tijd is de documentaire al meer dan 8 miljoen keer bekeken.
Initiatief 2: Ook Corona springt op de documentaire-trein
Zelfs biermerk Corona (dat het de afgelopen tijd niet onder de markt had) heeft een eigen content studio opgericht. Die startte met ‘Free Range Humans’, een reeks van 8 episodes over mensen die bewust kozen voor avontuurlijk buitenleven.
Initiatief 3: Old Spice opent barber shop
Cosmeticamerk Old Spice opende in Colombus (Ohio) een mannenkapsalon. Dat doet dienst als barber shop, maar vooral als content studio. Het merk nodigt er kappers, sterren, … uit en maakt met hen content rond haarverzorging.
Initiatief 4: L’Oréal gaat voor tv
Run Le Hair Show. Zo heet het tv-programma dat L’Oréal online uitzendt. Het bevat tips in inspiratie voor kappers. Vanaf seizoen 2 wil L’Oréal Netflix en andere Amazon Primes overtuigen het programma te streamen.
Initiatief 5: McKinsey mikt op kinderen
McKinsey kwam de afgelopen maanden met een contentreeks die mikte op een ietwat atypische doelgroep voor een consultant: kinderen. McKinsey for kids bevat wetenschappelijke artikels op kindermaat waarin impliciet de rol van een consultant wordt belicht.
Initiatief 6: Hubspot neemt The Hustle over
Begin 2021 nam Hubspot, de bekende marketing automation-speler, mediabedrijf The Hustle over. Dat maakt newletters en podcasts voor marketeers en technologiespecialisten. Met dit media-aanbod kan Hubspot heel wat relevante content aan zijn gebruikers bieden.
Initiatief 7: Salesforce lanceert eigen streamingplatform
CRM-specialist Salesforce heeft zijn eigen streamingplatform gelanceerd. Salesforce+ biedt programma’s, podcasts en live events waarbij technologie centraal staat.