Het nieuwste lid in de Custo-familie is waarschijnlijk een van de jongste contentmarketingbureaus in ons land. “Becoming is gestart in oktober 2017”, vertelt Sam De Cock, Managing Director van het bureau. “Ik werkte als freelancer en zocht een oplossing voor mijn uitpuilende agenda, maar daarnaast besefte ik dat inhoudelijk relevante en authentieke content een schaars goed is. Er belandt te veel op de contentvuilnishoop. Daarom strijden we van bij onze start tegen oppervlakkige en slechte content. We creëren keer op keer het omgekeerde: waardevolle en relevante verhalen.”
Lieveling van merken en agentschappen
In zijn eerste anderhalf jaar kende Becoming tal van veranderingen: het verhuisde naar een gloednieuw kantoor met audiostudio en groeide naar een team van zes mensen. Ondertussen bleef de missie overeind.
Sam De Cock: “Wij zijn een contentproductiehuis. In de brede én in de enge zin van het woord. Dat betekent dat we content ontwikkelen in alle mogelijke vormen: tekst, video, animatie, design en audio. Dat creëren is ook het enige wat we doen. Het maakt ons meteen ook een geliefde partner van andere agencies.”
Verdomd sterke content maken
Nu zowat elk merk naar contentmarketing grijpt, gaat de Managing Director van Becoming vooral oppervlakkigheid uit de weg. “Hoeveel whitepapers heb je al niet gedownload waarin je uiteindelijk niet het antwoord op jouw vraag leest, maar wel op slinkse manier een productpraatje voorgeschoteld krijgt? Gelukkig is er ook een tegenbeweging, met sterke contentmarketinginitiatieven.”
Ook technologie noemt hij een medaille met twee kanten. “Dankzij technologie kennen we onze doelgroep steeds beter. Die kennis is een van de ingrediënten van relevante content. Maar soms slaat de slinger te ver door. We moeten minder bezig zijn met hypes in technologieland, en ons meer focussen op onze basics: verdomd sterke content maken. Want alles start bij een goed verhaal. En dat zal nooit veranderen.”