WIJ BRENGEN DE CONTENT IN DE MARKETING

WAT KAN CUSTO VOOR JE DOEN?

Een vakvereniging brengt bureaus samen, garandeert een kwaliteitsniveau, voert studies uit, reguleert of geeft opleidingen. Dat is het klassieke boeket waarmee vele federaties zich onderscheiden. Maar wat betekent dit concreet bij Custo? Hoe zetten de content marketing specialisten zich samen in voor het vak?

CUSTO EDUCATES

Een goede content strategie bedenken, content maken, verspreiden, meten of optimaliseren? Als discipline heeft content marketing zich de voorbije jaren enorm verbreed en dat heeft de nood aan goede opleidingen alleen maar doen toenemen. In samenwerking met partners als de UBA (Unie van Belgische Adverteerders), BAM (Belgian Association of Marketing) of Bpost draagt Custo zijn steentje bij tot het aanbieden van opleidingen en evenementen die de kennis over content marketing helpen verspreiden. Net zo goed toont Custo graag de weg bij het verschijnen van interessante boeken die ons vakgebied verrijken.

CUSTO COMMUNICATES

Content zit in het DNA van Custo, dat is evident en dus is de vereniging ook sterk content driven. Op custo.be kan je terecht voor veel interesseante bijdragen, gespijsd met tips en cases. Maar je kan net zo goed intekenen op onze Content Talk nieuwsbrief en Custo volgen op Twitter, LinkedIn of Facebook.

CUSTO COLLABORATES

Custo helpt graag mee om samenwerkingen in goede banen te leiden. Hoe ziet een goed contract met de klant er precies uit? Of nog: hoe ziet een goede briefing van die klant eruit? Om content marketing bureaus degelijk te kunnen briefen en hun expertise optimaal te benutten, kan je bijvoorbeeld gebruik maken van de nieuwe Content Marketing Client Briefing. Dit werkdocument helpt account en projectmanagers bij het uitwerken van een sterk vertrekpunt voor een content samenwerking.

CUSTO REGULATES

Als snel groeiende discipline heeft content marketing nood aan een robuust regelgevend kader. Custo speelt hierin volop zijn rol waardoor je bij de vereniging terecht kan voor zicht op de gangbare afspraken. Denk maar aan de zelfregulering op gebied van native advertising of aan het organiseren van pitches. Maar net zo goed vind je bij ons informatie over het samenwerken en contracteren van freelancers of het overdragen van auteursrechten.

CUSTO SUBSTANTIATES

Bij Custo kan je terecht bij het maken van de business case van content marketing. Ben je benieuwd of je content doet wat jij ervan verwacht? Custo toont je de weg via studies over de winstgevendheid van content, maar ook via de eigen Custometer. Die biedt je meteen ook een benchmark met andere Belgische print- en digitale magazines. Als lid van het ICMF (International Content Marketing Forum) hebben we tevens toegang tot de data uit de ICMF Survey.

VIJF GOEDE REDENEN OM MET CUSTO-LEDEN TE WERKEN

‘Custo brengt de content in marketing’, zo klinkt onze slogan. Maar wat betekent dat nu precies? Onze leden zijn zonder uitzondering experts in het inzetten van content die helpt om de activiteiten van klanten te ontwikkelen. Maar waarom zijn die klanten daarvoor aan het juiste adres bij de Custo-
leden?

  1. Specialisatie

    Een bureau dat lid is van Custo is een bureau dat zich heeft gespecialiseerd in content marketing. Bij Custo-leden kan je terecht voor gerichte oplossingen op het vlak van creatie en uitvoering van contentstrategieën.

  2. Van alle markten thuis

    Bij de creatie en uitvoering kennen Custo-bureaus geen mediagrenzen. De ervaring en kennis van de leden is ‘multichannel’. Of het nu gaat om online of offline kanalen waar je artikels, magazines, video’s of andere infographics wil verspreiden, bij de Custo-leden overstijgt de ervaring de kanalen.

  3. Op eigen benen

    Bij Custo tref je ook enkel bureaus aan die helemaal op eigen benen staan. Geen afdelingen van grote structuren uit de reclamewereld, maar aparte entiteiten die vanuit hun onafhankelijkheid zijn gegroeid.

  4. Solide basis

    Custo verzamelt vakmensen die hun activiteit op stevige fundamenten hebben gebouwd. Het lidmaatschap van de vereniging is gekoppeld aan stabiele kerncijfers. Het bureau moet een minimum aantal klanten (minstens drie) tellen of over een manager beschikken met minimaal vijf jaar relevante ervaring op de teller. Bovendien moet het grootste deel van de inkomsten effectief afkomstig zijn uit content.

  5. Altijd mee

    Content marketing is een vak dat zich aan een razend tempo ontwikkelt. Custo houdt de vinger aan de pols, onder andere via het lidmaatschap van het ICMF (International Content Marketing Forum) of via de events die de vereniging organiseert. Een beroep doen op een Custo-bureau betekent ook dat de informatie over nieuwe tendensen sneller zijn weg vindt in de content oplossingen.

WERKEN MET EEN CUSTO-AGENTSCHAP

Wenst u verdere stappen te zetten in het inschakelen van content? Kies dan voor een van de bureaus die lid zijn van Custo. Zo bent u zeker dat uw content gemaakt wordt door echte vakmensen.

Wilt u weten welk bureau het best bij uw wensen past? Of hebt u vragen over het opstellen van een goede content marketing-briefing of het opzetten van een bureaucompetitie en typecontracten? Of wenst u meer te weten over de kracht van uw publicaties?

Mail naar backoffice@custo.be voor alle antwoorden.

ONTDEK ONZE LEDEN