Meer dan 100 dankjewels in het Dankjemagazine voor Delhaize collega’s

29 april 2020

Om zijn medewerkers te bedanken en een hart onder de riem te steken, verzamelde Delhaize meer dan 100 dankjewels van haar klanten, medewerkers en de pers. En vroeg aan contentmarketingpartner Propaganda om hiermee op heel korte termijn het Dankjemagazine te maken. Dat unieke magazine kregen alle Delhaize-medewerkers eind april thuis in de bus.

Hoe bedank je je medewerkers die al meer dan 6 weken onafgebroken het beste van zichzelf geven? Hard werken, het risico lopen besmet te worden en niet altijd even begripvolle klanten was hun deel. Plus zelf voor lege rekken staan als ze boodschappen wilden doen na hun 8-uren shift. Hoe laat je hen zien dat je hun inzet apprecieert? En hoe zorg je ervoor dat ze dit nog ruime tijd volhouden?

Naast financiële incentives, is niets zo goed voor de motivatie als appreciatie. De vele berichtjes van bloemen, chocolaatjes, zeepjes, kaartjes en social media quotes zijn hartverwarmend en versterken het groepsgevoel. Klanten maakten zelfs spandoeken en hingen deze op bij de ingang van enkele winkels. Of kwamen zelfs een vioolconcert geven aan de winkeldeur. Hoe mooi is dat?

Appreciatie en respect

“We wilden iets doen met deze honderden blijken van respect, appreciatie en dankbaarheid”, zegt Elise Carpentier, Internal Communications Specialist bij Delhaize. “In de eerste plaats delen met al onze hardwerkende medewerkers van logistiek en in de winkels, om hen een hart onder de riem te steken. En ervoor zorgen dat deze hartverwarmende berichtjes bewaard bleven. Zo kwamen we op het idee van het Delhaize Dankjemagazine, toegankelijk voor al onze collega’s.”

Annick Laporte, Account Director bij Propaganda: “De uitdaging bestond erin een selectie te maken uit de overvloed aan quotes om een visueel evenwichtig magazine te maken en tegelijk ook een verhaal te vertellen. Het magazine is op goed 10 werkdagen in elkaar gebokst.”

In het Delhaize Dankjemagazine is er ook ruimte voor kleine stukjes informatie: aandacht voor veiligheid voor medewerkers en klanten, winkeltje met pakketten voor medewerkers in logistiek, voorrang voor ouderen en mensen uit de zorg, 5% solidariteitskorting voor alle klanten, paaseitjes voor woonzorgcentra en ziekenhuizen, #samenkokendoetgoed waarbij sterrenchefs samen met hun zoon of dochter koken en nog veel meer.

  • 24 pagina’s, gedrukt op 17.000 exemplaren
  • Voor alle medewerkers van Delhaize België en Luxemburg
  • Thuis geleverd, zo krijgt ook hun gezin een idee van wat ze doen
  • Meer dan 100 berichtjes, foto’s, links naar filmpjes via QR-code
  • Bewaarmagazine

Delhaize magazine als echt contentplatform

Mis geen enkele case van onze leden, schrijf je in voor de CUSTO nieuwsbrief!