McDonald’s gaat digitaal met online platform McDo4Me

11 maart 2016

McDo4U, dat was het personeelsmagazine voor alle medewerkers van McDonald’s België en zijn franchisenemers dat Headline sinds 2010 verzorgde. Tot er vanuit Europa een nieuw digitaal platform werd ontwikkeld.

McDonald’s België en zijn franchisenemers beslisten al vrij snel mee over te schakelen naar een meer moderne tool. Nu serveert Headline Publishing hapklare content aan de McDo Crew en Managers op het digitaal platform, McDo4Me.

McDonald’s: wie, wat waar?

McDonald’s, één van de grootste fastfoodketens, opende het eerste restaurant in San Bernardino, USA in 1948. Vandaag zijn er 36.000 restaurants in 119 landen. Waaronder… België. In de 74 Belgische restaurants worden per jaar meer dan 42 miljoen klanten bediend door meer dan 3.600 medewerkers. De McDonald’s medewerkers zijn zeer tevreden over hun job en over hun werkgever. McDonald’s sierde de laatste 3 jaren telkens de top 3 van ‘Best Workplaces’.

De uitdaging

McDonald’s biedt heel wat doorgroeimogelijkheden. 94% van de managers is ooit gestart als crew. Aan Headline Publishing om de meer dan 3.600 medewerkers mee te nemen in dit verhaal en hen aan te moedigen om hun ervaringen en belevenissen te delen met collega’s, zodat iedereen deel uitmaakt van de McDo-community.

De oplossing

Headline Publishing serveert content op maat. Naast jobgerelateerde info zoals werkschema’s en opleidingen, kan je ook kiezen voor interessante tips over gezondheid en financiën. Wat dacht je van de vliegende reporter die de medewerkers op de hoogte houdt van het reilen en zeilen in de McDo-restaurants. Nog niet voldaan? Dan zijn er nog de interactieve mogelijkheden en acties.

Het resultaat

Een digitaal platform dat leeft. Ondertussen is 91% van alle werknemers geregistreerd. Kortom, iedereen vindt zijn smaak op McDo4Me en maakt stilaan deel uit van een (h)echte community.

Het online platform McDo4Me informeert, communiceert en engageert zijn medewerkers

Ontdek de case rond ICI Paris XL

Mis geen enkele case

Schrijf je in op onze nieuwsbrief