Like it! Love it! - Lenie Dankers over content creator en TikTokker Maximiliaan Verheyen

22 februari 2024

Content creators vind je tegenwoordig in overvloed op socialemediaplatformen zoals YouTube, Instagram en TikTok. Wat maakt dat ze een publiek weten te boeien? En wat kan je er als merk van leren? We vragen het aan Lenie Dankers, Creative Producer bij Hotel Hungaria.

Welke content creator valt je op?

Momenteel zijn er heel veel interessante content creators. Ik ben zelf enorm actief op TikTok en voor mij springt op dat platform Maximiliaan Verheyen eruit. Maximiliaan maakt voornamelijk korte video’s over grappige situaties uit zijn dagelijks leven. Hij heeft zo’n 65.500 volgers op TikTok en haalt tot meer dan 400.000 views. Ook op Instagram deelt hij zijn content en kon hij al 17.500 volgers bijeen sprokkelen.

Ontdek de 7 grootste influencers in België

Wat maakt Maximiliaan Verheyen zo bijzonder?

Zijn content is de ideale combinatie van humor en een authenticiteit. Maximiliaan heeft het over alle aspecten van het leven, van ongemakkelijke situaties die hij meemaakt tot uitdagingen die bij een verhuis komen kijken. Daardoor is het ook toegankelijke en herkenbare content, en dat werkt heel goed op een platform zoals TikTok. Bij hem heb je niet het gevoel dat je naar een verbloemd beeld kijkt.

Maximiliaan kan zo veel verschillende onderwerpen aanreiken en alles bespreekbaar maken. Daarnaast is hij een fijne, professionele persoon om mee samen te werken. Maximiliaan is erg creatief en barst van leuke contentideeën.

Doet hij al iets met merken?

In samenwerking met Hotel Hungaria lanceerde de Vlaamse overheid We zien u, een sensibiliseringscampagne tegen seksueel overschrijdend gedrag voor jongeren. De campagne bestond onder meer uit een reeks op VRT MAX. Maximiliaan was te zien in de allereerste aflevering en ging samen met seksuologe Lotte Vanwezemael op pad. Hij trok de straat op en ging in gesprek met jongeren over grensoverschrijdend gedrag tijdens het uitgaan. Daarnaast zorgde Maximiliaan voor content op TikTok. Hij maakte het onderwerp bespreekbaar op een authentieke en humoristische manier, wat zeker niet makkelijk is bij maatschappelijke thema’s zoals deze.

Verder heeft Maximiliaan al een aantal keer met IKEA samengewerkt. Opnieuw pakt hij dit op zijn eigen, typerende manier aan met een grappige TikTok of een herkenbare Instagram Reel. Hij gaat veel verder dan de producten simpelweg adverteren.

Bovendien hebben we met Hotel Hungaria ook content gemaakt voor Gezond Leven, waarbij we onder meer Maximiliaan hebben betrokken als content creator. Voor zijn bijdrage zijn we zelfs genomineerd voor de Commercial Collab Jamie.

Hoe ga je zelf aan de slag met content creators?

Ik vind het enorm belangrijk om content creators creatieve vrijheid te geven. We delen het concept, maken afspraken rond de planning en de gevraagde deliverables van de opdrachtgever en communiceren de hoofdboodschap die in de content naar voren moeten komen. We geven dus bewust geen gedetailleerde instructies over hoe de content eruit moet zien. Meestal geef ik wel wat ideeën en referentievideo’s van de creator mee ter inspiratie, waarna de content creator volledig zelfstandig aan de slag gaat.

We bieden dus creatieve vrijheid binnen de vastgelegde contouren. Op deze manier zien we de leukste resultaten. De content creator kent uiteindelijk zijn doelgroep het beste en weet als geen ander welke content werkt. We willen de authenticiteit van de content creator bewaren, net zoals we de authenticiteit van de campagne willen waarborgen.

Welke tools zijn er om influencers te vinden?

Mis niets over content marketing

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief