A.S.Adventure pakt uit met een multichannel aanpak

3 april 2016

De manier waarop de klanten van A.S.Adventure content raadplegen is de afgelopen jaren veranderd. Daarop spelen we in door een multichannel aanpak te hanteren voor verhalen uit A.S.Magazine. Door deze aanpak bereiken we niet alleen de klanten beter, we vergroten ook de impact van de content en versterken de eigen kanalen.

A.S.Adventure is een Belgische travel- & outdoorretailer die zijn klanten aanzet om er een ‘buiten’gewone levensstijl op na te houden, zodat ze vaker ‘buiten’ zijn. Dit doen ze o.a. door een uitgekiende mix van inspirerende en expertisecontent met hun klanten te delen: via het A.S.Magazine, maar ook via mailings, de website, in store communicatie in hun 43 winkels, social media en video.

De uitdaging

Vanuit eenzelfde contentkalender over verschillende kanalen mensen inspireren, zowel online als offline. De verhalen uit A.S.Magazine lenen hier zich uitstekend toe. Door de multichannel content aanpak bundelen we de kracht van de eigen kanalen. De voordelen: we verhogen de impact van de content, we versterken de eigen kanalen, we bereiken een grotere relevante doelgroep, we zijn aanwezig tijdens verschillende fasen in de customer journey en we verlengen de levensduur van de content.

De oplossing

In plaats van ervan uit te gaan dat we (1) voor de klanten van A.S.Adventure een (2) A.S.Magazine maken en te bepalen welke (3) verhalen we daarin brengen, veranderden we het uitgangspunt naar: voor de (1) A.S.Adventure-klant brengen we (2) verhalen. Via welke (3) kanalen en op welke manier doen we dat zodat ze elkaar versterken? Op die manier konden we vanaf de eerste pre-productiefase de content voor alle kanalen opstarten, vanuit 1 contentkalender, met 1 team.

Het resultaat

Deze ‘position switch’ liet toe om de eigen kanalen te voeden met sterke, eigen content. We bundelden de krachten van de eigen media waardoor we een grotere impact genereerden: een diepgaande reportage in A.S.Magazine (150.000 exemplaren), een inspirerende landingspagina op asadventure.com (3.722 bezoekers, 1min52 per visit), filmische video’s op YouTube (met een watch time van 240 uur), een openingsratio van 45,91 % in onze mailing en in store video’s die 1.000.000 klanten wisten te inspireren.

A.S.Magazine zet travel- & outdoorretail op de kaart

Benieuwd naar de nieuwste trends in content marketing? Schrijf u in en ontvang onze newsletter in uw mailbox.