De jury deelde dit jaar vier Gold Awards uit: com&co en VO Citizen wonnen er elk één, HeadOffice sleepte twee gouden trofeeën in de wacht. En daar stopte het niet bij voor HeadOffice, want het mocht wel tien awards in ontvangst nemen en was zo de absolute veelwinnaar van de prijsuitreiking. Met de Daily Dose Of Nature-campagne voor A.S.Adventure won het een Gold, twee Silvers, de Press Award én de Grand Prix-titel van BOCA Agency of the Year.
The Fat Lady en We Are Digital (WAD) mochten het podium tot vier keer toe betreden. Bij de campagne ‘de influencerFAQ’, waarmee WAD driemaal raak trof, was ook Adshot betrokken. com&co, Het Geluidshuis, Publicis Groupe en VO Citizen wonnen elk drie awards. Telkens één award was er voor Bold&pepper, Cypres, DPG Media, Hotel Hungaria en iO.
Aangezien WAD en Cypres samen vijf erkenningen verzamelden, mag ook de overkoepelende Propaganda Group tevreden terugblikken op de awardceremonie. Propaganda schopte het trouwens tot Content Marketing Agency of the Year.
Vier Gold
HeadOffice won Gold in de categorieën Best Short-Term Content Campaign B2C en Best use of Ambassadors in a Content Program, met campagnes voor respectievelijk A.S.Adventure (Daily Dose Of Nature) en Samsung (Content Flipped).
Ook de categorie Best Short-Term Content Campaign B2B bracht een Gold voort: de Perfect Match-campagne die com&co uitwerkte voor SD Worx, bleek een schot in de roos.
VO Citizen won al z’n prijzen met de succesvolle ‘New Calendar & Food Waste Campaign’ voor Net Brussel, waaronder een Gold in de categorie Best Distribution & Promotion Strategy.