D-artagnan
Categorie: The Content Strategy awards – Best Content Marketing Program B2E
Case: Proud to be Orange
In de zoektocht naar versterking besloot telecomaanbieder Orange om de huidige werknemers eerst beter te leren kennen via een digitaal platform met allerlei vragen. Op basis van de verzamelde data personaliseerden ze niet alleen de werkomgeving, maar ook de hele wervingscampagne. Zo slaagden ze erin de gewenste profielen in huis te halen.
Happiness Brussels
Categorie: The Content Distribution awards – Best use of PR in a Content Program
Case: Empty Rooms
In deze sensibiliseringscampagne van Ouders van Verongelukte Kinderen/Parents d’Enfants Victimes de la Route werden de kamers van kinderen die in het verkeer zijn omgekomen op Booking.com geplaatst. Daardoor werd de link symbolisch gemaakt tussen reizen, kamers boeken en gevaarlijk rijgedrag.
Ogilvy Social.Lab
Categorie: The Content Strategy awards – Best ST Content Campaign B2B
Case: MIX4BOOBS
Het doel van deze campagne van jongerenzender NRJ en Pink Ribbon Belgium: aan de hand van een treffende metafoor duidelijk maken hoe je borstkanker zelf kan opsporen. Door artiesten en influencers in te schakelen en er een challenge op sociale media van te maken, werd de boodschap verder verspreid.
Propaganda
Categorie: The Content Distribution awards – Best use of Social Media
Case: Instanovel Strategy
Renovatiebedrijf Istoir staat voor het in ere houden van de historische elementen van een gebouw. Voor deze campagne liet Propaganda auteur Dirk Van Boxem een kortverhaal schrijven over een van de projecten, dat in combinatie met beelden van het kasteel in kwestie als ‘Instanovel’ werd gedeeld op Instagram.