Welke trends in content marketing heeft 2023 volgens de Custo-leden in petto?
Wat mogen we dit jaar verwachten van content marketing in België?
Hoe kun je als bedrijf succesvol zijn op TikTok?
Succesvol actief zijn op TikTok, vraagt om een specifieke aanpak in lijn met de wezenskenmerken van...
Hoe meet je de resultaten van content marketing?
Content marketing gaat gepaard met een heleboel data en metrics, maar hoe zet je die nu optimaal in...
Hoe starten met contentrecyclage?
Reduce, Reuse, Recycle: een populair duurzaamheidsmodel, waar alle merken die bezig zijn met...
Joe Pulizzi over content marketing in 2022 en 2023
Tijdens de lunch die Custo met Joe Pulizzi had, vroegen we hem hoe hij terugblikt op 2022 en...
Belgen naar huis met 6 awards op CMTA in Nederland
Nog maar net waren in ons land de BOCA uitgereikt of in Nederland was het tijd voor de CMTA. Com...
Exclusief: het recept om een BOCA te winnen!
Welke ingrediënten heb je nodig om een BOCA in de wacht te slepen? Het is een vraag die heel wat...
BOCA: Hoe de juryvoorzitters deze editie evalueren
De BOCA kennen twee jury’s. Zowel die van de Strategy & Distribution Awards als die van de...
BOCA: Zij zijn goed voor vier Gold
Vier bureaus sleepten een Gold Award in de wacht op de vijfde editie van de Best of Content Awards...
11 handige tools om zelf video’s te monteren
Wie op zoek gaat naar een geschikt montageprogramma om een videoproject zelf tot een goed einde te...
5 opmerkelijke Belgische merkencases op TikTok
Zowel internationale als Belgische merken proberen steeds meer aanwezig te zijn op TikTok. Het ene...
Hoe belangrijk merken zijn voor TikTok
Na de strijd om de gebruikers begint voor TikTok de strijd om de mediabudgetten.
De top 11 van TikTok content creators in België
Ook in België zijn er TikTok-gebruikers die hard aan de weg timmeren, een trouw publiek op bouwen...
Vijf straffe merkenpodcasts in de Benelux
Behoorlijk wat merken hebben intussen een eigen podcast, waarbij de kwaliteit erg wisselend is. Wij...
Zo ziet de Belgische podcastluisteraar eruit
Nu steeds meer Belgen naar podcasts luisteren, vragen merken en bedrijven zich terecht af welk type...
Drie merken delen hun ervaringen met podcasts
De kinderschoenen zijn adverteerders in België zelden ontgroeid als het gaat om podcasts. Maar toch...
B2B, B2C, B2E: gedaan met het hokjesdenken?
Een van de eerste vragen bij het bepalen van een contentmarketingstrategie is vaak: “Is het publiek...
Merken kunnen niet wegkijken van fake content
Van het gescheld van Donald Trump tegen de klassieke media tot de onenigheid over vaccinatie: voor...
Mensura wakkert de dialoog rond verzuim aan
De cijfers liegen er niet om: verzuim blijft een joekel van een uitdaging in Belgische bedrijven....
Klanten smaken nieuwe Carrefour Food Magazine
Sinds september 2020 zet Carrefour in op Carrefour Food Magazine om zijn Act For Food-strategie van...
Dit was content marketing in januari
Januari is alweer achter de rug. En wat een maand was het voor contentland! Sam De Cock, CEO bij...
Waarom engagement rate een vanity metric is
“Kijk niet naar het bereik, kijk naar het engagement.” Een veelgehoorde opmerking in content...
Een prachtige avond in een ietwat speciale setting
1 december 2021. Voor wie erbij was een onvergetelijke avond. Omdat hij zo uitzonderlijk was. Door...
Een welgemeende merci!
Dat de uitreiking van de Best of Content Awards zo’n wonderlijke avond was, is voor een groot deel...
Wat kunnen we leren van de oercases ? - Breaking2
Elk vak heeft z’n oervoorbeelden. De initiatieven die iedereen kent en waar iedereen graag naar...
Parentia doet business groeien met content
De markt van uitbetalers van het Groeipakket is heel concurrentieel. Parentia en Custo-lid...
Vanity metric: “Meet nooit enkel bereik”
De impact van content marketing wordt steeds meer gemeten. Maar niet steeds op de juiste manier. Er...
De oercases: Red Bull
Elk vak heeft z’n oervoorbeelden. De initiatieven die iedereen kent en waar iedereen graag naar...
Eerste hulp bij… slow content
Er gebeurt wat binnen content marketing. De evoluties zijn haast niet te volgen. Hoe scheid je het...
Like it! Love it! Dieter De Schutter
Content creators op YouTube, TikTok en andere sociale media kunnen een goede inspiratiebron voor...
De Hohoho-erlebnis van Ann Handley
Zet Rudolf The Red-Nosed Reindeer in één zin met marketing en dan denken velen ongetwijfeld aan...
De oercases: The Furrow (John Deere)
Elk vak heeft z’n oervoorbeelden. De initiatieven die iedereen kent en waar iedereen graag naar...
Schokkende cijfers: 95%
Heel wat merken zetten content marketing in om hun geloofwaardigheid te versterken. En met succes....
Recordaantal inschrijvingen voor BOCA
Met 107 inzendingen is de vierde editie van de BOCA nu al de meest succesvolle ooit. Ze komen van...
Video-award voor Mediamixer
De Video Experience Day is traditioneel de hoogdag voor wie met corporate video bezig is. Deze...
Koen Denolf interviewt Joe Pulizzi
Custo-lid The Fat Lady heeft al enkele jaren z’n vlog The Fat Five. In de laatste episode...
Winkel toont duurzaamheidsstrategie JBC
‘Go Forward’ heet de duurzaamheidsstrategie van JBC. Die wordt concreet in de vernieuwde...
MyTrustO bindt strijd aan tegen schuldenindustrie
Incassobureaus en deurwaarders zorgen er vaak voor dat mensen met schulden in een neerwaartse...
Sustainable Stories: 4 cases over duurzaamheid
Sustainable Stories: 4 cases rond duurzaamheid Op 18 mei organiseerden AP Hogeschool en Kanaal Z de...
Trend 8: Hey Google, hoe zal SEO veranderen?
Voice search is the next big thing in content marketing en SEO. Althans, dat beweren heel wat...
Trend 1: customer journey centraler dan ooit
Content moet gebaseerd zijn op de customer journey. Dat weten we al jaren. Maar wie daarin de...
Schokkende cijfers: 94%
Nu Clubhouse er is, lijken alle sociale media in een klap te hebben afgedaan. Maar niets is...
Mercedes-Benz vervangt Autosalon door MB Talks
Geen Autosalon dit jaar maar niet getreurd voor Mercedes-Benz. In samenwerking met Emil/Publicis en...
Like Minds gaat volop voor verbinding
Tussen de leden van Custo prijkt sinds kort een nieuw logo. Toch gaat het niet om een nieuw lid....
Het boek van… Valérie Smets
Valérie Smets is art director bij JaJa. Geen toeval dus dat ze gebeten is van webdesign en...
Al aan bedrijfsradio gedacht?
Hoe zorg je ervoor dat je werknemers met elkaar in contact blijven wanneer de werkvloer nog steeds...
Schokkende cijfers: 17 miljard
Trendrapporten verschijnen om de haverklap. En de groeicijfers die er steevast in vermeld staan...
Uitverkocht nog voor het gedrukt was
Een papieren wandelgids die het beter doet dan digitale wandelroutes? Een teken des tijds, zegt...
Een nieuw hoofdkwartier voor The Fat Lady
Na een halfjaar zoeken naar de gepaste ruimte besluiten om een gloednieuw kantoor in te richten aan...
Schokkende cijfers: 3001+
Hoe doet content marketing het? Wat valt op, in positieve of negatieve zin? We tonen het aan de...
Samsung lanceert met augmented reality
Wat doet u wanneer COVID-19 roet in het eten gooit van uw toekomstig evenement? Het is een vraag...
CMW The European Edition: de 7 learnings
Midden oktober vond Content Marketing World plaats. Bert van Loon en AJ Huisman brachten het...
Het boek van … Laura Van Roey
Welk boek heeft je professioneel het meest geïnspireerd? Het is een vraag die we elke maand stellen...
Dit was en dit is content marketing
Custo-voorzitter Pieter Vereertbrugghen toont zich verheugd over het nieuwe boek over content...
Schokkende cijfers: 8%
Een schokkend cijfer valt op. Omdat het extreem laag is. Of net hoog. Link 8% aan ROI en dan weet...
Het ‘grote idee’ van content marketing
De kern van content marketing is dat je met content relaties opbouwt met jouw publiek en de...
Het boek van… Hestia Perkisas
Welk boek heeft je professioneel het meeste bijgebracht? Die vraag stellen we elke maand. Het...
Wat kan je met TikTok?
TikTok is het snelst groeiend sociaal medium. Maar hoe ga je daar als merk mee om? Bram Blondeel,...
AP komt met tweede edtie postgraduaat
Benieuwd wat content marketing precies inhoudt? Of al enkele jaren actief in de sector en wil je...
Corona: contentmarketingbureaus houden stand
Content marketing was in ons land tijdens de eerste jaarhelft een van de enige disciplines die goed...
Schokkende cijfers: 42%
We stellen ons de vraag of het meest schokkende cijfer nu 42 of 73% is.
Gentsters verbindt medewerkers van Stad Gent
Hoe creëer je een gevoel van verbondenheid bij een organisatie die meer dan 10.000 medewerkers telt...
Het boek van … Jeroen Van Haele
In veel boeken worden wijsheden verkondigd en toekomstvoorspellingen neergeschreven die in de kern...
NewsMaster haalt de banden met Moovizz aan
NewsMaster versterkt zich met videospecialist Moovizz. Beiden maken ze deel uit van het netwerk van...
Schokkende cijfers : 29
Een schokkend cijfer valt op. Omdat het extreem laag is. Of net hoog. Zoals het aantal minuten dat...
Een nieuwkomer bij Custo: The Value Agency
Custo blijft een groeiende groep van bureaus met een kernspecialisatie: content marketing. Dat is...
Het boek van… Martine Peleman
Sommige boeken leren je iets over content marketing, andere boeken ‘zijn’ content marketing. Dat is...
Schokkende cijfers: 85%
Uiteraard heeft corona niet enkel in ons land een impact op de werkzaamheden van...
Wie slim is focust op interne communicatie
Content marketing was de afgelopen tijd belangrijk om de relatie met de verschillende stakeholders...
4 vragen aan Nico Van de Velde (Hotel Hungaria)
Productiehuis (en Custo-lid) Hotel Hungaria vervelt tot Media- en Marketinghuis. Daar wilden wij...
The making of: een printmagazine in coronatijden
Social distancing terwijl je een magazine voor een fashion retailer in elkaar bokst? Probeer maar...
Het boek van… Jonas Vandroemme
“Een oude klassieker, maar nog steeds een erg relevant boek.” Zo omschrijft Jonas Vandroemme, chief...
Fevia bedankt zijn #FoodHeroes
Naast de zorg hield ook de voedingsindustrie onze maatschappij de afgelopen weken draaiende. Dat...
Content marketeers, dit is jullie moment
Wat hebben IKEA en Corona met elkaar te maken? Los van het feit dat je er je aankopen in een drive-...
Schokkende cijfers: 3%
Geregeld bieden we je op deze plek een opvallend cijfer over content marketing. Tijdens deze...
Schokkende cijfers: 55%
Hoe zit het met content marketing? What is hot? What is not? Aan de hand van een sprekend cijfer...
Podcasts: hoe begin je eraan als merk?
Meer dan een miljoen. Zo veel Belgen zijn verknocht aan een of meerdere podcasts. Heb je nog een...
De geboorte van de ‘echte’ content marketing
De gevolgen van de coronavirus zijn overal voelbaar, ook bij de CUSTO-bureaus. Maar CUSTO-...