De learnings van de expert tables

Wednesday, June 20, 2018

Een van de succeselementen van #CMFF zijn de expert tables die ’s ochtends tot boeiende discussies leiden tussen marketeers en contentmarketingexperts. Ook in Brussel. We verzamelden alle input in handige verslagen per thema.

Content marketing is een techniek met vele, heel verscheiden elementen. Dat is het eerste wat opvalt bij het bekijken van de topics die tijdens de expert tables van #CMFF aan bod kwamen.

Zo kan je content marketing inzetten bij een rebranding of herpositionering. Maar hoe je begin je daaraan? Pascal Mageren (Bold & Pepper) en zijn tafelgenoten kwamen tot 5 tips.

Lees het verslag

Ook Michel Libens (Propaganda) en Philippe De Puydt (Onlyhumans) bogen zich aan hun tafel over strategische vraagstukken, meer bepaald over hoe je tot een goede contentstrategie komt. KPI’s en het kiezen van de juiste doelgroep zijn er daar maar enkele van.

Lees het verslag

Eens de strategie bepaald, komt het er natuurlijk op aan om de juiste storytelling-saus te kiezen. Of moeten we zeggen ‘storydoing’? Dat was alleszins voor Patrick Van Impe (Cypres) de next level… Hij debatteerde over hoe je dat juist aanpakt.

Lees het verslag

Alles staat of valt natuurlijk bij de kwaliteit van wat je als merk aanbiedt. En daar hadden Koen Denolf (The Fat Lady) en Bart Lombaerts (Spyke) het met hun tafelgenoten over. En meer bepaald over de hinderpalen om die kwaliteit nog te verhogen. Want die zijn er. In overvloed.

Lees het verslag

Die kwaliteit moet je binnen elk van je tools of media nastreven. Geet Dewaele (Headline/TBWA) had het bijvoorbeeld over video en hoe je met formats een duidelijke videostrategie op poten zet.

Lees het verslag

Of denk maar aan het belang van goede stotytelling slash journalistiek. Dat was een kolfje naar de hand van Ben Herremans (Roularta Custom Media), die het eigen voorbeeld van Trends Style meebracht.

Lees het verslag

Binnen de ingezette tools vroegen twee experts aandacht voor print. Van Tatiana Raman (bpost Media) kan je dat natuurlijk verwachten, al verraste zij met de link naar personalisatie.

Lees het verslag

Ook Sarah Decombel (Jansen & Janssen) focuste in het gesprek met haar tafelgenoten op print, maar dan vooral de complementariteit met online en hoe ze elkaar kunnen versterken.

Lees het verslag

Emmanuelle Thivollard (Maison Moderne) en Nele Pieters (Hotel Hungaria) gingen verder op de tools en hadden het over native advertising, maar ook community marketing kwam aan bod. Een goed afgebakende community van de juiste content voorzien is immers ook een stap dichter bij succes.

Lees het verslag

Tegenwoordig kan geen enkele techniek zonder het gebruik van data, ook content marketing niet. Al is er zeker nog ruimte voor verbetering. Fabio Gillio (Explained) ging er dieper op in.

Lees het verslag

Tot slot was er – gelukkig – ook ruime aandacht voor distributie. Wat heeft het immers voor zin geweldige content te maken als hij niet op de juiste manier bij het publiek wordt gebracht. Jérôme Drugeon (Newsmaster) brak er een lans voor en discussieerde over de beste manier om het aan te pakken.

 

 

comments

Newsletter

Benieuwd naar de nieuwste trends in content marketing? Schrijf u in en ontvang onze newsletter in uw mailbox.