Hoya opticiens met sprekende covers én etalages

Friday, February 22, 2019

Het See project van de Japanse brillenglazenfabrikant Hoya straalt een knap staaltje innovatie uit. De 360° contentmarketingaanpak draait volledig rond slimme eye care content. Dankzij een gepersonaliseerd magazine, een online content platform, een Facebookpagina én een augmented reality-toepassing kan de zelfstandige opticien z’n eigen merk zelf uitbouwen. Met dank aan Propaganda.

Hoya Lens Belgium is een toonaangevend bedrijf in de optische markt en maakt deel uit van de Hoya Groep. In de vestiging in Kapellen bevindt zich zowel een productie-unit als een verkoopkantoor. Met behulp van de meest geavanceerde technieken werken ze aan het vervaardigen van hoogwaardige brillenglazen. Deze verdelen ze via de opticiens in België en Luxemburg.

 

De uitdaging
Brilglazenproducent Hoya Lens Belgium wil de zelfstandige opticien ondersteunen met slimme marketingtools. Op die manier wil het merk de relatie met de opticiens versterken en zichzelf positioneren als beste partner inzake brillenglazen. Het See project laat opticiens toe op een professionele manier hun eigen merk uit te bouwen en klanten aan te trekken. Een eenvoudige maar succesvolle contentmarketingformule waardoor opticiens zowel on- als offline met klanten en prospects kunnen communiceren.

De oplossing
Elke opticien heeft een modern en gepersonaliseerd See magazine dat ingezet wordt als store traffic builder. In 2017 lanceerde Hoya het online content platform www.SeeMagazine.be en de bijhorende Facebook-pagina, beide met slimme Eye Care content en trends die de opticien kan delen. Het merk voegde nog een ‘derde’ dimensie toe met behulp van de gratis VEEEW-app. De opticien spreekt je rechtstreeks aan wanneer je de etalage of cover van zijn of haar magazine scant, ook na sluitingstijd.


Het resultaat
Dankzij de gepersonaliseerde aanpak worden er 88 unieke magazineversies gecreëerd, één voor elke opticien. Per editie voorziet Hoya een oplage van 550.000 tot 1.000.000 exemplaren. Dankzij het grote succes was Hoya in 2018 toe aan alweer de 12e editie van het magazine. Daarbovenop is See niet langer beperkt tot 16 gedrukte pagina’s. Met behulp van de content op het online platform, de Facebook-pagina en de augmented reality toepassing komt de 360° content marketingaanpak volledig tot z’n recht.

Meer info

 

Meer cases? 

comments

Newsletter

Benieuwd naar de nieuwste trends in content marketing? Schrijf u in en ontvang onze newsletter in uw mailbox.