Mayerline zet haar eerste stappen in content marketing

Thursday, October 26, 2017

Modemerk Mayerline wil haar klanten op een andere manier bereiken en inspireren. Het merk koos ervoor om in te zetten op lifestyle content. Samen met BeContent tekenden ze een content strategie uit.

 

Mayerline is een Belgisch modemerk dat stijlvolle collecties ontwerpt voor 'echte' vrouwen die de kaap van 50 voorbij zijn. Het merk zet enerzijds in op het draagcomfort, anderzijds op de uitstekende kwaliteit en goede service.

 

Het modemerk wil ook op een andere manier haar klanten inspireren met de laatste nieuwe trends, stijltips, advies, interviews en een preview op de nieuwste collectie. Samen met BeContent zet Mayerline de eerste stappen in content marketing en werd er een content strategie uitgetekend.

 

Door gebruik te maken van een doordachte contentkalender wordt bij elke productie nagedacht welke content voor welk kanaal zal moeten dienen. Deze lifestyle content delen ze met hun klanten via een magazine, maar ook via nieuwsbrieven, de website, sociale media en in de winkels.

Het voordeel is dat de eigen kanalen versterkt worden met eigen content en dat er op deze manier een grotere doelgroep wordt bereikt.

 

MEER INFO

 

 

comments

Newsletter

Benieuwd naar de nieuwste trends in content marketing? Schrijf u in en ontvang onze newsletter in uw mailbox.