Niko kiest voor storytelling

Wednesday, October 25, 2017

Storytelling is vandaag essentieel om producten tot leven te brengen. Zeg daarom niet ‘schakelaars’, maar wel ‘een slim huis, dat mee evolueert met uw gezin’. Een aanpak die zijn vruchten afwerpt voor Niko.

 

Iedereen die ooit gebouwd of verbouwd heeft, kent Niko als Belgische marktleider in schakelmateriaal. De fabrikant heeft ook een eigen systeem voor huisautomatisering, Niko Home Control. 

 

De uitdaging

Niko zet content marketing in om Niko Home Control beter in de markt te zetten. Het bedrijf wil vooral de merkbekendheid van het systeem verhogen, en meer merkvoorkeur creëren bij de doelgroep. Of beter gezegd: doelgroepen, want Niko mikt tegelijk op (ver)bouwers (B2C), installateurs (B2B) en architecten (B2B). 

 

De oplossing

Op social media spelen we in op productvoordelen en actualiteit, geven we tips of bieden we inspiratie aan klanten en installateurs. Vier keer per jaar bieden we de doelgroepen ook lifestyle die triggert, in het online magazine ‘In touch’. Praktijkcases, designtips en advies over slimme oplossingen: met diepere content creëren we een merkvoorkeur bij de lezer. Scherp getargete advertenties brengen die content bij de juiste gebruikers. 

 

Het resultaat

Content marketing wérkt voor Niko. Het maandelijkse aantal websitebezoekers via sociale media (toch een van de meest relevante metrics in content marketing) is sterk gestegen (x16). Ook het maandelijkse bereik van unieke gebruikers op Facebook is spectaculair toegenomen (x 79). Dankzij geslaagde campagnes klikken elk kwartaal bovendien 20.000 (ver)bouwers door naar het online magazine. 

 

MEER INFO

 

comments

Newsletter

Benieuwd naar de nieuwste trends in content marketing? Schrijf u in en ontvang onze newsletter in uw mailbox.