To pay or not to pay

Saturday, October 17, 2015

Laten we eerlijk zijn: content zonder promotie blijft uiteindelijk ‘gewoon’ content. ‘Paid’ aanwezigheid op verschillende contentplatformen helpen je om je posts tot bij je prospect of klant te krijgen.

 

Maar niet elk platform heeft dezelfde eigenschappen. Elk sociaal netwerk heeft een heel eigen publiek dat vaak een specifieke vorm van content verwacht. Je moet je doelstellingen dan ook duidelijk definiëren om zo het beste paid platform te kiezen om jouw doelgroep te bereiken.

 

Hoe kiezen?

 

Deze post van Jordan Teicher analyseert hoe paid ads op verschillende contentplatformen marketeers kunnen helpen om hun publiek tot ongekende hoogtes te boosten. Dat doet hij door een overzicht te geven van de gemiddelde cpc (cost-per-click), de eigenschappen en de voor- en nadelen van verschillende paid contentplatformen.

 

 

Niet enkel social

 

Naast paid aanwezigheid op de usual suspects als Facebook, Twitter en LinkedIn, besteedt hij ook aandacht aan native advertising. Nativo en Taboola zijn enkel relevant in de V.S., maar Outbrain is ook voor Belgische marketeers een mooie aanvulling op hun arsenaal om via een paid contentplatform een nieuw publiek aan te boren.

 

Concreet kan je redactionele contentposts plaatsen op ondermeer de sites van hln.be, levif.be, knack.be en metrotime.be. De volledige lijst met beschikbare websites vind je hier, voor meer informatie over Outbrain in België verwijzen we je door naar Rossel advertising.

 

 

Het juiste platform voor jou?

 

Ontdek hier welk platform aan welk budget het beste aan jouw doelstellingen tegemoet komt en de kans verhoogt dat je relevante en interessante content inderdaad door het juiste doelpubliek wordt gelezen.

 

 

 

comments

Newsletter

Benieuwd naar de nieuwste trends in content marketing? Schrijf u in en ontvang onze newsletter in uw mailbox.