ROI: fuzz or buzz?

Wednesday, November 16, 2016

In deze reeks brachten we eerder al SEO en content curation als buzzwoorden. In deze editie zoomen we dieper in op ROI.

 

Ofte?

 

Return on Investment.

 

Buzz of fuss?

 

Alhoewel cruciaal voor bedrijven, is het aantonen van de ROI van content marketing geen eenvoudige zaak. Dat heeft te maken met het feit dat content marketing een langetermijnstrategie is. Het gaat dus niet om campagnes met een vastgestelde einddatum. Meer nog: goede content die vindbaar is, blijft ook in latere jaren voor ROI zorgen.

 

Onthou één ding

 

Wees duidelijk van bij opstart en maak kpi’s die gelinkt zijn aan je doelstellingen.Wil je je merk in de markt zetten of de naamsbekendheid verhogen? Zoek je leads? Of ga je voor retentie? Elke doelstelling heeft zijn eigen kpi’s.

 

Onderstaand schema helpt je alvast op weg.

 


 

TIP: ontdek hier meer over kpi's op basis van doelstellingen.

 

 

Newsletter

Benieuwd naar de nieuwste trends in content marketing? Schrijf u in en ontvang onze newsletter in uw mailbox.