Samsung optimaliseert training

Friday, October 27, 2017

Head Office en Samsung verzorgden samen een sterke stijging in gebruikers en participatie op de S-Academy. Dit is een (besloten) online trainingsplatform voor verkopers van operatoren en retailers die in aanraking komen met Samsung-producten. De verkoper kent dankzij het platform het aanbod beter, waardoor de verkoop gemakkelijker verloopt.  

 

De uitdaging

Samsung kampte met twee uitdagingen. Ten eerste is het door het besloten karakter van het platform niet gemakkelijk de doelgroep bij de content te krijgen. Daarnaast zijn de verkopers niet verplicht om de trainingen te volgen: zij doen dit vrijwillig. Dit terwijl een grotere en parate productkennis, waarbij Samsung top-of-mind is, zal leiden tot hogere verkoopcijfers. Interessantere, relevante content voor hun leefwereld, en een duidelijkere ‘what’s in it for me’ boden uitkomst.  

 

De oplossing

Nieuwsgierigheid werd opgewekt door een teaser via e-mail en face-to-face door Samsung Ambassadors. Na lancering van de module werd een incentive-programma gestart waarbij bewezen productkennis werd beloond. Met verschillende gamification-elementen werden de verkopers verder gestimuleerd om mee te trainen/spelen. Trainingscontent maakten we inspirerender en diende als handvat dat de verkoper bij hun sales kon gebruiken.  

 

Het resultaat

Na de lancering van de Galaxy S8 was er een stijging van 4% in gebruikers, zijn er 42% meer trainings afgerond en 37% meer vragen beantwoord op het gehele platform. De S-Academy heeft meer gebruikers en de bestaande gebruikers zijn actiever. 

“Door voor Head Office te kiezen, hebben we grote stappen kunnen zetten met de S-Academy. Zij begrijpen de uitdagingen waar wij mee te maken hebben. Hun aanpak zorgt via slimme insights voor creatieve content – die voor ons en onze target group werkt. We hebben samen grootste plannen voor de komende tijd!”
Laurens Neyt, Retail Operation Manager Samsung Electronics.

 

MEER INFO

Samsung Electronics is een wereldwijd elektronicaconcern. Het merk onderscheidt zich door een sterke focus op innovatie en design. De afdeling ‘mobile’ behelst smartphones en wearables. Naast één eigen Experience Center in Brussel, worden de producten zowel online als in fysieke winkelpunten verkocht door voornamelijk externe verkopers van operatoren en retailers. 

 

 

 

comments

Newsletter

Benieuwd naar de nieuwste trends in content marketing? Schrijf u in en ontvang onze newsletter in uw mailbox.