Schokkende cijfers: 8%

Thursday, October 15, 2020

Een schokkend cijfer valt op. Omdat het extreem laag is. Of net hoog. Link 8% aan ROI en dan weet je het wel…

8% van de B2B-contentmarketeers kan nauwkeurig de ROI van zijn contentplan bepalen. Zo blijkt uit onderzoek van FINITE, een vereniging die de belangrijkste spelers in B2B technology marketing wereldwijd vertegenwoordigt.

Dat percentage is bedroevend laag en zorgt er meteen voor dat content marketing binnen het managementcomité vaak onvoldoende aandacht krijgt. Een mooi afgelijnd contentplan betekent voor de C-suite niet veel als je het financieel resultaat ervan niet kan meten.

“De attributie van de ROI is een van de belangrijkste bekommernissen voor B2B-marketeers”, klinkt het in het rapport. “Enkel dat levert immers onweerlegbaar bewijs dat een contentstrategie de inkomsten van een bedrijf verhoogt.”

Lees meer over het onderzoek

comments

Newsletter

Benieuwd naar de nieuwste trends in content marketing? Schrijf u in en ontvang onze newsletter in uw mailbox.