UFS magazine

Monday, March 7, 2016

Unilever Food Solutions gooit 3 keer per jaar een fingerlicking magazine op de mat bij professionele chefs in België, Nederland en Frankrijk. Drie landen met een heel eigen kook- en eetcultuur. Toch zitten hun respectievelijke magazines mooi op één lijn.

 

 

Unilever Food Solutions , onder de koepel van Unilever, focust met zijn diensten en producten onder meer op professionele chefs die zonder in te boeten aan smaak, geur of kleur op zoek zijn naar tijdswinst in hun keuken: sterrenkeuken of kleine brasserie, maar net zo goed grootkeuken. Wat al deze chefs gemeen hebben, is dat ze hun cliënteel telkens weer verwennen met gezonde, lekkere gerechten.

 

 

DE UITDAGING

 

In 2012 gooide UFS het over een andere boeg met zijn B2B-magazines voor professionele chefs. Onder het motto ‘think global, cook local’ werd gezocht naar meer synergie en een rode draad tussen Apoint (België), Culin’R (Frankrijk) en OpSmaak (Nederland) die elk een eigen identiteit, redactie en culinaire achterban hebben.

 

 

DE OPLOSSING

 

Er worden telkens thema’s en onderwerpen aangesneden die globaal en actueel spelen in de culinaire wereld waardoor ze in alle drie de magazines gebracht kunnen worden. Sommige artikels kunnen daardoor zelfs identiek zijn in de drie uitgaven. Door lokale chefs of experten aan bod te laten komen in bepaalde rubrieken, kunnen echter evenzeer lokale accenten gelegd worden en kunnen informatie en tips gedeeld worden met de lezers per afzonderlijk land.

 

 

HET RESULTAAT

 

Welgemikte interviews met grote en kleine namen uit de culinaire wereld, fotografie waarbij het water je in de mond loopt, recepturen die ’s nachts door de dromen van chefs dwalen en handige en verrassende info voor professionele potten en pannen. Dat zijn onze drie UFS-magazines in een notendop.

 

 

 

comments

Newsletter

Benieuwd naar de nieuwste trends in content marketing? Schrijf u in en ontvang onze newsletter in uw mailbox.