Voice marketing: Jay Baer leidt de weg

Wednesday, October 23, 2019

Jay Baer, een van de vaste gezichten op Content Marketing World, had het in Cleveland over voice marketing. Zijn presentatie in het kort.

“50% van alle zoekopdrachten zal in 2020 via voice gebeuren.” “Vorig jaar is het aantal smart speaker users die twee of meer devices gebruiken gestegen van 38 tot 52%.” Qua ‘setting the scene’ kunnen de cijfers van Jay Baer tellen.

Baer is er dan ook sterk van overtuigd dat voice marketing snel zal doorbreken, maar ook dat content marketing hierin een belangrijke rol kan spelen. Hij ziet hiervoor twee belangrijke redenen.

Niet alleen betekent dit een revolutie in search, het helpt ook om consumer engagement te verhogen. Enerzijds omdat het een alternatief is voor een dure en niet zo flexibele website, anderzijds omdat het een alternatief is voor social media waarvoor steeds meer advertising budget moet uitgetrokken worden. Hoe dat komt? Omdat voice-activated content de meest toegankelijke content is voor consumenten. Je hebt er immers geen handen voor nodig.

Baer haalt daarbij het voorbeeld van Kenra Professional aan. Deze producent van haarproducten voor kappers liet de doelgroep toe om vragen te stellen via Alexa. Handig voor een doelgroep die steeds z’n handen vol heeft.

Een tweede voorbeeld is dat van Arizona Highways, de uitbater van de snelwegen in de Amerikaanse staat. Via een voice assistant kan je er elke dag een verhaaltje opvragen van wat er die dag gebeurd is op een autostrade in de buurt… Kortom: engagement…

Meer voice trends volgens Jay Baer

 

comments

Newsletter

Benieuwd naar de nieuwste trends in content marketing? Schrijf u in en ontvang onze newsletter in uw mailbox.