Het klassieke, corporate print magazine van ING werd vervangen door een heel nieuwe online ‘experience’: een nieuwe format die zowel de digitale beleving als de lezer op de eerste plaats zet.
In mei 2014 introduceerde ING het nieuwe ing.world, een digitaal magazine dat vier maal per jaar verschijnt en gericht is naar de verschillende Europese klanten en stakeholders. Voor deze digitale uitgave werd de redactionele insteek verbreed van puur financiële informatie naar doordachte analyses van de zakenwereld.
Het resultaat is dat niet enkel de die-hard aandeelhouders maar ook een breder publiek zijn weg vindt naar de publicatie, met maar liefst 35.000 unieke bezoekers per editie. Verder valt de hedendaagse vormgeving op, met mooi beeld en ‘full-content-on-one-page’.
Mooi in dit verhaal, is ook het standpunt van Dagmar van der Plas, senior advisor voor ing.world, over bereiken versus communiceren:
When you communicate, you spread your message and that’s about it, but to reach a real engagement with your reader, you have to be really at the heart of what they want to hear from you. Our profession is ‘communications,’ but I believe more in ‘engaging,’ so I would prefer to be called an ‘engagement manager’ rather than a ‘communication manager.
Wil je graag meer lezen over deze award-winning publicatie? Klik dan hier.