Het merk L’Oreal ken je ongetwijfeld. Maar wist je dat het bedrijf in 1909 werd gelanceerd door Eugene Scheller? En dat die man uit de uitgeverswereld kwam? Zijn invloed en visie zijn nochtans nog steeds merkbaar in L’Oreal’s marketing.
Eugene Scheller begon als redacteur bij het magazine ‘La Coiffure de Paris’, dat hij 3 jaar na het oprichten van L’Oreal opkocht om 20 jaar later ook het eerste maandelijkse beautymagazine te lanceren: ‘Votre beauté’.
Een originele visie …
Opvallend aan de man was zijn visie op advertising, waarbij hij twee types onderscheidde:
- Publicité d’attaque; bedoeld om interesse te wekken, en
- Publiciteé de rendement, bedoeld om sales te maximaliseren.
Diezelfde redenering zit ook achter de lancering van FAB-Beauty.com, dat beide types in één dynamische strategie vertaalt.
… perfect vertaald
Na de lancering van makeup.com met beautytips en trendrapporten, brengt FAB (staat voor Flair, Artistry en Beauty) een online magazine dat aan de hand van artikels, video, interviews en ‘backstage peeks’ een inzicht biedt in het reilen en zeilen bij ‘s werelds grootste schoonheidsspecialisten.
Opvallend is dat het niet de producten zijn die in de schijnwerpers staan, maar wel de insights en lessen vanuit deze experten.
Of zoals FAB Beauty’s hoofdredacteur, Daphné Segretain het stelt:
“ As the historical leader of the professional hairmarket, it is our responsibility to showcase the industry and its bright future ahead. Because there is nowhere else you can really find all these stories gathered in one unique place, we have taken the lead.
En dat het inderdaad niet enkel om producten gaat, bewijst bijvoorbeeld deze video (speciaal voor de Star Warsfans in ons publiek ;-)):
Meer weten over deze mooie case?
- Klik dan hier om het volledige artikel op de blog van Contently te lezen.
- Of surf meteen naar het prachtige online magazine van FAB-Beauty.com.