Een papieren wandelgids die het beter doet dan digitale wandelroutes? Een teken des tijds, zegt Frank Goetmaeckers, uitgever van f-twee bladenmakers, dat de gids maakte in opdracht van Toerisme Oost-Vlaanderen.
Het afgelopen jaar heeft de Belg de Vlaamse wandelwegen opnieuw ontdekt. ‘Into the wild’ was één van de weinige manieren waarop we ons nog konden ontspannen en dat komt Toerisme Oost-Vlaanderen ten goede.
Wandelen in het Waasland
Zo getuigt ook Frank Goetmaeckers, uitgever van f-twee bladenmakers. Zij maakten de wandelgids in opdracht van Toerisme Oost-Vlaanderen. “De eerste druk van de wandelbrochure was al uitverkocht vooraleer ze gedrukt was. En een maand later is de brochure van bijna honderd bladzijden reeds aan de derde druk toe”, vertelt Frank Goetmaeckers. “Uit de lange reeks die we maken voor Toerisme Oost-Vlaanderen is Wandelen in het Waasland een uitschieter en een teken des tijds. De papieren versie overtroeft zelfs de digitale wandelroutes.”
Papier = luxe
De reden legt Goetmaeckers bij het thuiswerken. Alle digitale content die thuis op het scherm verschijnt, zit diep ingebed in werksfeer. Goetmaeckers: “Het digitaal kanaal staat gelijk aan werk. Papieren communicatie, daarentegen, in je brievenbus, dat is een welgekomen verstrooiing. Daarom zijn deze wandelgidsen zo populair op papier. Een verschijnsel dat we trouwens opmerken bij alle magazines die we in opdracht maken: papier is content in een luxeverpakking en wordt gretig gelezen.”
Een exemplaar van deze gids? Stuur je vraag naar f-twee, waar stilaan gedacht wordt aan een vierde drukgang.