VUB organiseert zijn content

Thursday, October 15, 2015

Een universiteit zit op een berg content. Hoe orden je die en koppel je ze aan de ambities van een universiteit die zijn stempel wil plaatsen op de maatschappij?

 

De Vrije Universiteit Brussel is een buitenbeentje in het academisch landschap. Studenten worden er vooral opgeleid om een eigen mening en blik op wereld te hebben. Het is dan ook geen verrassing dat veel van de docenten dagelijks in de media opgevoerd worden om hun mening te geven.

 

DE DOELSTELLING

 

VUB heeft heel veel te vertellen en deed dat ook al, alleen gebeurde dat heel versnipperd en niet altijd op even goede wijze. Hoe kunnen we er voor zorgen dat VUB zijn content en assets optimaal inzet om versterkend naar buiten te komen?

 

Belangrijkste doel is een community bouwen rond alles dat VUB is en te vertellen heeft. We richten ons naar studenten, personeel, alumni, bedrijven, pers en politici.

 

DE OPLOSSING

 

Vanuit de doelgroep werd een panel opgericht: de VUB500, een burgerinitiatief, op academisch niveau, met mensen die met hun input de vernieuwingen vorm en (bij)sturing geven. 

Om mensen te werven voor het panel, werden 2 filmpjes gemaakt, waarin als symbool voor de vernieuwing het bestaande magazine Akademos afgevoerd werd. Die zorgden er voor dat binnen de week het quorum gehaald werd.

Het oude magazine als afval ...

Of om olievlekken te vermijden ...

Voor de day to day content werd het platform ‘http://www.vubtoday.be opgericht. Ongeveer 50 entiteiten op en rond VUB produceren nu al content, gaande van studentenverenigingen, wetenschapsgroepen tot VUB corporate. Alle highlights worden (sommige automatisch) verzameld op dit contentplatform.

Het online platform vubtoday.be

 

 

 

Newsletter

Benieuwd naar de nieuwste trends in content marketing? Schrijf u in en ontvang onze newsletter in uw mailbox.